Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya Objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
vad jag har hört på Dyxum och här
är att det kommer ett 16-105 (spännande brännvidd)
samt ett 18-250. Det senare är väl samma
som Tamron, men blir väl en tusenlapp dyrare
bara för att Sony kränger på sitt namn på det.
Ungerfär som Konica-Minolta gjorde med Tamrons 11-18, 17-35
och 28-75 F/2.8.

På en officiell Sony-sida (flash-sidan om nya kameran) så var ovanstående objektiv nämnda och visade på bild.
Alla var APS-anpassade...

Dom visade väl 8st omärkta objektiv för en tid sedan i olika brännvidder. Så nya glas är på väg, det är säkert.

Att det kommer nya glas är det knappast något tvivel om. Efter de båda nämnda DT-objektiven 16-105/3,5-5,6 och 18-250/3,5-6,3 så blir tydligen nästa ett fullformatsobjektiv med ultraljud autofokusmotor: 70-300/4,5-5,6 SSM. Man anger leverans till våren 2008 för detta.

Vi vill förstås ha massor av nya objektiv, snabbt! Och Sony verkar ju faktiskt ha för avsikt att satsa på detta, medan vi otåliga västerlänningar inte tänker på att de inte har varit med ens i 1,5 år i DSLR-gamet ännu. Vi behöver helt säkert inte oroa oss för (som vissa gör) att Sony just nu går och funderar på ifall de skall lägga ner projekt Alpha eller ej. Det har de säkerligen inga som helst planer på. Japaner tänker generellt mycket mera långsiktigt än vi västerlänningar. Sony-folket tycker nog att det är underligt att vi inte ser hur seriöst de satsar på detta fotosegment.

Dessutom har ju vi Minolta-användare anklagat Sony för att inte lyssna på oss, eftersom de har varit så tysta, men vad jag kan se så visar A700:an att de tvärtom mycket noga har följt diskussionerna på olika forum världen över. De verkar ju ha fixat i stort sett allt som vi har klagat på när det gäller Dynax 7D och A100:an, och sedan lagt till en del ur egen fatabur.

nä de togs bort senare, måste vartit de som hade lagt lite tidigt pris(felaktigt med).

jag var dock på sonycenter i sthlm och provade 16-106 lite snabbt, och ja de var ett härligt omfång och ganska snabb även om jag körde med a100, tror den skavara ännu snabbare med a700. de är ju dock inget jätte speciellt objektiv men jag tror de kan vara uppskattat sóm kit glugg

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto