ANNONS
Annons

Nya objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

EOS-Nilsson

Medlem
Håller på att kolla lite på nya objektiv till min 450d. Har bland annat tittat på canon 70 - 200 4 L.
Är det något som vet om detta objektiv funkar med 450D då jag inte kan hitta om den gör det. Tips på fler objektiv är välkommna. Tittar på allt för tillfället då jag vill ha objektiv som ger bättre skärpa och bättre bländare. Va tycker ni om Sigmas olika objektiv? Svårt och säga vad det är jag söker men vill ha både macro, zoom, lägre bländare och bra skärpa. Alla tips är välkomna.
 
Håller på att kolla lite på nya objektiv till min 450d. Har bland annat tittat på canon 70 - 200 4 L.
Är det något som vet om detta objektiv funkar med 450D då jag inte kan hitta om den gör det. Tips på fler objektiv är välkommna. Tittar på allt för tillfället då jag vill ha objektiv som ger bättre skärpa och bättre bländare. Va tycker ni om Sigmas olika objektiv? Svårt och säga vad det är jag söker men vill ha både macro, zoom, lägre bländare och bra skärpa. Alla tips är välkomna.

Canon 70-200mm f4 L fungerar perfekt med din kamera. Varför du inte har hittat om det fungerar med din kamera eller ej är för att i stort sett alla Canon-objektiv passar alla Canon-kameror. Om man inte räknar med dom gamla objektiven till analoga Canon-kameror, dom måste man ha adapter till för att använda på dom nya digitala.

Ett annat telezoomobjektiv (som jag själv har) som är mycket billigare (men också sämre) är Canon 55-250mm.
 
Ja det fungerar utmärkt. EF 70-200 f/4L (IS) USM är erkänt bra objektiv och i canons värld är det enkelt - EF och EF-S objketiv passar din kamera och det är i princip alla canon objketiv efter 1987 eller så...

Sigma har en del bra objektiv och det tar Tokina och Tamron också, man får nog vara lite mer specifik om man skall få något meningsfullt svar dock...
 
Tack för svaren då vet jag det. Kanske ska köpa den då men inte IS-modellen för den är ju bra dyrare. Mer specifikt så är jag ute efter ett bra telezoom och en normalzoom för blommor, porträtt och idé bilder. Jag har Canon EF 50mm f/1.8 II som jag tycker är bra men skulle vilja byta ut mitt kit-objektiv. Har ett gammalt telezoom 80-200 men tycker inte den tar bra bilder.
MVH
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.