Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya fjällrävenväskan-De Pendler

Produkter
(logga in för att koppla)

MWPhoto

Aktiv medlem
Jo, såg deras nya väska. Den har en inbyggd "ram" (knappt märkbar) men gör ändå att väskan håller att sitta på när den är upprätt. Innermått ca 41x30x16. Skulle det vara möjligt att hitta en insats som passar i den som är lätt att lyfta ur så man kan använda väskan till andra endamål än till kameran? Den öppnas från "ryggsidan", alltså inte bakifrån som vanliga ryggor. Snygg och skön att ha på sig var den också.
Någon som vet?

Bilagor

• 23980_550_400x400.jpg
    23980_550_400x400.jpg
    23.8 KB · Visningar: 749
Jag måste ha kommit med ett j-ligt dåligt förslag här, för annar brukar det ju hagla svar och åsikter. :O)
Måste ju gå att köpa en "inredning" innefattande en "kant" runt i hela väskan och sedan placerar man mellanväggar här och där som man tycker passar. Sen kan man diskutera om väskan är tillräckligt stor, men det är en annan femma.

Tack för tipset!
Tror tyvärr inte att den rymmer min 400mm f/3,5 monterad på en F4s...

Förslag:
Kanske kunde man klä alla kortsidorna med kardborrband, och sedan antingen göra en inredning av tygklätt skumgummi (om man är rapp med symaskinen), eller limma kardborrband på tjocka skumplastskivor eller liknande material, typ våtdräktsgummi. På så vis kan man ha en hel uppsättning med olika inredningsdelar och anpassa säcken efter behov. Ett annat förslag är att köpa en skumplast/-gummibit som är lika tjock som säcken är djup, passa in den och sedan skära ut hålrum för kameror och objektiv. Trist när man byter utrustning bara...

/Pontus

Jag tyckte detta va en ganska bra ide. Gillar fjällrävens grejjer. Och jag är mer på jakt efter en ryggsäck som man kan ha kameran i samtidigt som man kan ha mackan och tröjan där. Denna ska jag kika på! I mitt gitarrfodral så har jag sån tur att den plastiga biten av kardborreband fäster direkt i tyget på insidan. Praktiskt till stämapparat osv. Kanske? Kanske att det går på denna med? Ingen aning men ett litet tips ifall att det funkar.

Ok, Davids modellbygge var ju trevligt att beskåda men är det ingen som vet var man kan köpa "färdigsydda" delar för en fackindelning?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar