Annons

Nya EOS D5 mk1?

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Hej igen.. Efter några års upehåll från fotografin och fotosidan änkte jag dra igång fotandet igen.

Jag tänkte köpa en 5d mk 1. Har kollat runt bland de stora affärerna men de har inga alls kvar. Någon som vet vart jag kan få tag i en ny till bra pris? Vill ha garanti och så orkar jag inte jaga folk på blocket:)

www.prisjakt.se

Hej igen.. Efter några års upehåll från fotografin och fotosidan änkte jag dra igång fotandet igen.

Jag tänkte köpa en 5d mk 1. Har kollat runt bland de stora affärerna men de har inga alls kvar. Någon som vet vart jag kan få tag i en ny till bra pris? Vill ha garanti och så orkar jag inte jaga folk på blocket:)

Här har du ett flertal:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=62205&c=eur

Michael

Tack för hjälpen.. Om man vill ha en svensksåld så är prisskillnaden väldigt liten mot en mk2. Hur tänker ni som kan branschen om det här? Är jag fel ute som letar en mk1? Trodde att priserna på dem skulle dumpas..

Tack för hjälpen.. Om man vill ha en svensksåld så är prisskillnaden väldigt liten mot en mk2. Hur tänker ni som kan branschen om det här? Är jag fel ute som letar en mk1? Trodde att priserna på dem skulle dumpas..

Priserna lär ju dumpas mer när mk2:an är ute, än så länge är det väl bara ett fåtal lyckliga och Asien resenärer som faktiskt har mk2:an. mk2:an kaske (förhoppningsvis) hittar till hyllorna i februari, och först då blir det ju aktuellt att verkligen dumpa bort mk:1an.

//Mårten

Den slutade tillverkas för några månader sedan, Canon var rätt duktiga på att dels sälja ut restlagren via återförsäljare och på att prissätta den nya modellen till ett attraktivt pris. Om du kollar på begagnat marknaden så hittar du säkert en till bra pris, nya kan bli svårt, då är det nog bättre med en Mark 2.

Gick förbi Schönherrs skyltfönster för en timme sen, de har två begagnade som synes vara mer eller mindre helt nya, en för 14900 och en för 15900. Men å andra sidan kan du köpa en privat som fortfarande har garanti kvar för runt tolvtusen, så det är kanske en bättre affär. En som är tre år eller hårt använd ska du nog betala en bit under tio för.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto