Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny version av gammal bild...?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zalesky

Medlem
Hej

Jag har funderat på en sak, säg att jag för ett tag sen lagt in en bild, som jag vid det här laget har fått kommentarer och röster på... men som jag nu t.ex. vill beskära, och sen lägga in den beskurna bilden på samma ställe som "version 1" av bilden låg, kommer jag då få behålla kommentarer och röster jag fått på den "version 1", trots att det nu är "version 2" av bilden som ligger där?

Om någon har den blekaste aning om vad det är jag babblar om, så mottager jag gärna svar! :) //Alex

Ja det står på önskelistan. Det där skulle jag vilja göra genom att man länkar ihop ett antal bilder - inte bara har flera bildfiler(som på foto.no)

För man vill väl se kommentarerna på bild 1 separat från dem på bild 2. Så säg att man ser på bild 1 - Det finns en ny version av denna bild - klicka här och motsvarande på bild 2 - Det finns tidigare version(er) av denna bild, klicka här

Vad tros?

Jo, den ideén gillar jag.
Men jag måste ändå fråga, fungerar det nu att byta ut en nyare versionen av en bild mot en äldre, och samtidigt behålla kommentarerna? Förstod aldrig det... :) //Alex

Det fungerar utmärkt att ladda upp en ny bildfil utan att kommentarerna försvinner.

Christer: Det låter som en bra idé. Jag har tidigare mailat er med ett förslag om att det ska gå att ladda upp alternativa bilder (exempelvis med olika beskärning) för att få åsikter om vilken som föredras. Det kanske går att kombinera med de länkade bilder du föreslår?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar