Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Stop Motion film (om drömmar)

Produkter
(logga in för att koppla)

Black Pearl

Aktiv medlem
Hej Hej,
varje gång jag gör en stop motion film brukar jag tipsa om det för många verkar inspireras av det. Det är något jag starkt kan rekommendera då man hamnar i en idésvacka eller vill prova något nytt med fotografi!
Klippet finner ni här:

http://ulicam.blogspot.com/2009/05/1-year-1-stop-motion.html

Har ni frågor om hur man sätter ihop en stop motion film så är det bara att skriva!

tjing tjing
Uli

Hej Hej,
varje gång jag gör en stop motion film brukar jag tipsa om det för många verkar inspireras av det. Det är något jag starkt kan rekommendera då man hamnar i en idésvacka eller vill prova något nytt med fotografi!
Klippet finner ni här:

http://ulicam.blogspot.com/2009/05/1-year-1-stop-motion.html

Har ni frågor om hur man sätter ihop en stop motion film så är det bara att skriva!

tjing tjing
Uli

Kul och artistiskt.

Berätta gärna lite om hur du gjort? Hur många bilder har du använt och hur lång tid tog det att göra filmen?

Filmen är på ungefär 470 bilder ( på 2 min) så det blir ca fyra bilder per sekund. Att ta själva bilderna går ju rätt snabbt, speciellt om du har modell och inte tar självporträtt (som jag dock altid gör). Det som sedan tar tid är att finna ut vilken färgredigering som är bäst för varje avsnitt och att sedan batcha allihopa. Att sätta ihop allt till en film går också relativt snabbt ( 2-4 timmar), jag gör det i dumdum programmet imovie. Att trycka ihop ljudet tog mycket längre. Jag jobbade i ProTools och det gick väl två tre dagar, men jag jobbade inte dygnet runt om man säger så. Fast att samla ljud (både ladda ner och spela in egna) tar ju sin lilla tid. Uhj, man ska inte underskatta ljuddesigners!

Rolig och kreativ ide... Blev inspirerad att göra en egen..

Måste skriva manus omgående :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar