Då fattas bara en scanner så att ungdomarna den här verkar rikta sig mot kan få upp bilderna på instagram. Funderar på om det inte vore bättre att marknadsföra den mot äldre som fortfarande minns fotoalbumens tid.
Är ju ganska trendigt med scrapbooking och fotoböcker ibland både yngre och yngre medelåldern (kikar du på nätet så är ofta alla kurser så gott som fullbokade).
Men den skulle absolut säkert även kunna säljas till vissa äldre också (själv så är jag klassiskt medelålders som växt upp med både filmfoto och i den digitala utvecklingen).
Var inne hos en Leica-ÅF igår för att kika på beg. M-hus, och under den lilla stunden så kom en typisk hipsterklädd Stockholmspappa i 30-35-årsåldern in och reserverade ett exemplar av Sofort.
Själv gillar jag konceptet att det är en totalt o-digital och framför allt en helt ifrån SNS bortkopplad upplevelse.
Grymt simpel fotoupplevelse. Både nära de genuina fotografirötterna, men samtidigt en så snabb upplevelse ifrån det verkliga ögonblicket till en direkt fysisk materialisering. Gillar!
För mig är det dessutom en kul idé att ge bort en unik, icke så lätt reproducerbar bild, i dessa tider av massuppvisning av bilder på SNS (som också självklart kan ha sina poänger).
Gillar verkligen att det är ett koncept helt tvärt emot SNS!
För de som är helt inne på SNS så är det ändå mobiler som gäller för en enkel upplevelse där, och då är det betydligt bättre med en sådan här produkt istället:
http://www.fujifilm.com/products/instant_photo/printers/