Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny poolvärd till Konstfoto-poolen

Produkter
(logga in för att koppla)

Ingvar

Aktiv medlem
Hej! Nu har jag varit poolvärd för denna pool väldigt länge. Min filosofi har varit att låta både bildflöde och diskussioner få fungera så fritt som möjligt, utan pekpinnar, allt för grova avgränsningsförsök eller besserwisser-kommentarer från mig. Tycker att det har funkat utmärkt, bidragen håller sig mestadels "på banan". Det enda jag har "bekämpat" är avfotografering av annan konst (målningar, skulpturer, etc) och i vissa fall andra bilder som jag tolkat som att de hade hamnat helt fel.

Min egen bedömning är att den här poolen behövs och att de medlemmar som utnyttjar den för att publicera eller inspireras och kritisera är hyfsat nöjda. Det som är synd är att det är så låg kommentarsfrekvens. Är medlemmarna månne rädda för att uttala sig och diskutera konst och konstnärskap?

Nå, nu känner jag att jag har gjort mitt som poolvärd och hoppas kunna identifiera någon trogen medlem på Fotosidan som skulle tycka att det vore kul att prova på. Är du intresserad så kontakta mig, så ska jag berätta mera.

Tack! /Ingvar Eliasson

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar