Istvan_Sz
Medlem
Hejsan!
Jag tycker om att ta bilder och tar med min lilla kamera nästan överallt.
Jag har en systemkamera men det slutade med att jag tog bilder med mobilen istället för att asa med den "stora" systemkameran.
Mobilen har jag ju i fickan hela tiden och missar inte ögonblicket.
Som en kompromiss köpte jag en Canon IXUS 50 och hade den alltid i fickan.
Bättre bilder än mobilen och bra mobilitet.
Efter att IXUS 50 fick fuktskador, så köpte jag en Canon IXUS 50 IXUS 70, nu när jag lyckades dränka den i cola, så är jag på jakt efter en ny kamera.
Till saken:
Denhär gången är jag ute efter lite mer kraft i fickan, onödiga, eller "häftiga" finesser kan jag bortse ifrån hellre mer optisk zoom, eftersom den största begränsningen på IXUSarna var just den optiska zoomen som bara är 3x.
Jag vill gärna ha större optisk zoom, gärna lite mer dimension i bilderna. (Går väl hand i hand med större objektiv).
Annars är jag hyffsat nöjd med både hastigheten och funktionerna.
Hyggligt 720p inspelning vore också ett stort plus i kanten.
Morsan har en Nikon liknande storlek och funktioner och tycker att bilderna blir bättre med IXUS 70:n.
Vad kan ni rekomendera för kamera som jag kan ha med i fickan för det mesta?
Tack på förhand!
Jag tycker om att ta bilder och tar med min lilla kamera nästan överallt.
Jag har en systemkamera men det slutade med att jag tog bilder med mobilen istället för att asa med den "stora" systemkameran.
Mobilen har jag ju i fickan hela tiden och missar inte ögonblicket.
Som en kompromiss köpte jag en Canon IXUS 50 och hade den alltid i fickan.
Bättre bilder än mobilen och bra mobilitet.
Efter att IXUS 50 fick fuktskador, så köpte jag en Canon IXUS 50 IXUS 70, nu när jag lyckades dränka den i cola, så är jag på jakt efter en ny kamera.
Till saken:
Denhär gången är jag ute efter lite mer kraft i fickan, onödiga, eller "häftiga" finesser kan jag bortse ifrån hellre mer optisk zoom, eftersom den största begränsningen på IXUSarna var just den optiska zoomen som bara är 3x.
Jag vill gärna ha större optisk zoom, gärna lite mer dimension i bilderna. (Går väl hand i hand med större objektiv).
Annars är jag hyffsat nöjd med både hastigheten och funktionerna.
Hyggligt 720p inspelning vore också ett stort plus i kanten.
Morsan har en Nikon liknande storlek och funktioner och tycker att bilderna blir bättre med IXUS 70:n.
Vad kan ni rekomendera för kamera som jag kan ha med i fickan för det mesta?
Tack på förhand!