Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny kameraväska - 40D med tillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)

Festlund

Avslutat medlemskap
Hejsan,

Nyligen köpt en Canon EOS 40D med batterigrepp och 50mm-objektiv. Har även ett normalzoom 18-55. Letar efter den bästa väskan för denna kombo, alla väskor jag kikat på har varit för smala för att få in kameran med batterigreppet på, och hela poängen försvinner lite om jag måste skruva på batterigreppet varje gång.

Vill gärna ha en sling-väska för att få med alla tillbehör (2 objektiv, blixt, minneskort, ev. laddare och kabel) samt en mindre bara för kameran med batt.grepp och ett objektiv.

Vad har ni för tips? :)

/ Anders
 
Skulle gissa att kameran med grepp går ned i min Lowepro Passport Sling om man tar bort mellanväggen. Då har du kamera med objektivet monterat + utrymme för annat som inte behöver skyddas.
 
Skulle gissa att kameran med grepp går ned i min Lowepro Passport Sling om man tar bort mellanväggen. Då har du kamera med objektivet monterat + utrymme för annat som inte behöver skyddas.

Har kollat på den, tjejen tyckte den var fulare än fulast men jag gillade den! :)
Bara batterigreppet går ner så..

Tar gärna emot fler tips! :)
 
Mitt bästa tips är att du kanske skall kika på en väska som rymmer ännu mer. Tillbehören har en tendens att bli mer och mer...
 
Stort är alltid bra, tror mitt kitt redan börjar bli för stort :p

Kollade Lowepros hemsida och de har en "hitta väskan som passar" funktion som kan hjälpa dig på vägen. Urban Photosling verkar vara en väska som fyller dina behov när jag matade in dina krav :)
 
Har med i beräkningen att utrustningen kommer växa, vet det sen tiden som kameraförsäljare men det är ju så jäkla svårt när man ska handla till sig själv! :)

Vill ha en slingväska dom dagar jag endast har kameraväska och sen en mindre för bara huset och litet objektiv när jag är ute och fiskar t.ex., då har jag en Lundhags på ryggen så en sling funkar inte då.

Urban Photosling har jag kikat på, men såg riktigt liten ut. Kollade även på Pro Messengerbag (inte sling iof.) men den kostade en del. Slingshot 1/2/300 är så ohyggligt fula, även om väskorna är bra. Har fyllt i Lowepros bag finder 10 gånger men har svårt att välja! :)
 
Thinktank har trevliga väskor med, även om priset väl går upp lite. Titta på t ex http://www.thinktankphoto.com/products/sling-o-matic-20.aspx#

Kollade runt lite där men inget som fastnade i smaken så att säga. :)
Tack för tipset ändå!

Jag har denna modell: http://www.scandinavianphoto.se/produkt/10704145/lowepro-ryggsaeck-slingshot-302-aw-svart
Jag får enkelt plats med min 7D inkl. batterigrepp och EF24-70/2,8 och motljusskyddet rätt monterat. Dessutom lite annat smått och gott. I toppfacket ryms t.ex. 70-200:at utan problem.
Rekommenderas!

Har alltid rekommenderat den och mindre slingmodeller till kunder tidigare men jag (och tjejen) har svårt för designen även om det är en väldigt bra väska. Den har alla funktioner som jag vill ha, bara en nackdel med designen. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.