ANNONS
Annons

Ny kamera för matbilder + video

Produkter
(logga in för att koppla)

Melissaosc

Ny medlem
Hej alla proffs,

mitt namn är Melissa och jag driver hälsobak, halsobak på Instagram. Jag har i ett par år använt mig av en Canon Rebel T3i med lite olika objektiv och den har fungerat bra. På sista tiden känner jag dock mig lite begränsad, speciellt när det kommer till att filma och jag känner även att jag skulle vilja ta mina bilder till nästa nivå.

Vad skulle ni rekommendera mig för kamera i prisklassen 8-15k?

Tack på förhand,
Melissa

Vilken upplösning och bildhastighet vill du filma i? 1080P eller 4K, och räcker det med 24-30 bilder i sekunden eller vill du köra 50-60 bilder i sekunden?

Vad använder du för objektiv idag när du filmar(och fotar med för den delen) och känner du att de i sig begränsar dig? Tex att du inte kommer tillräckligt nära eller liknande.

Pocket Cinema 4k - köp begagnad då borde du kunna får för din budget med en speedbooster så du kan ha samma optik och använda den för film och din t3i till foto. Du får raw, slomo, zebra, falsse color, peak, tidskod, xlr audio med fantommatning, inspelning till kort eller ssd-disk,

Jag skulle även kolla på någon vettig optik om du nu inte har det

På vilket sätt känner du dig begränsad när det gäller foto respektive film? Spanar in din Instagram nu och fotona ser ju kanon ut! Proffsigt. Hittar inga filmer dock så kan inte kommentera det.

Säg vad du skulle vilja göra, vad du skulle vilja få ut av kameran. Kanske blir lättare för folk att ge dig tips då.

Kan du tänka dig två kameror? En för film och en för foto? Eller vill du ha en som gör allt bra?

Rebel T3i heter med europeisk namnsättning EOS 600D, en ca 10 år gammal modell, så den naturliga uppdateringen till en nyare modell är den nyaste tresiffriga modellen, vilket är 850D som släpptes för drygt ett år sedan, eller kanske 250D som är mindre till formatet men har bättre videoupplösning, eller, om man vill ta ett lite större kliv, stryka en nolla, och välja 90D eller en begagnad 80D (för det finns kanske inte så många nya såna längre). Alla dessa ligger inom budget.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar