Susanna1
Medlem
Ja som rubriken säger letar jag efter ny kamera. Jag var väldigt inne på det för några månader sen, då jag var inne på en 700D. Nu har jag haft en 1100D i flera år, var helt nybörjare och supernöjd. Nu vill jag dock framförallt kunna använda en fjärrkontroll samt en vridbar skärm. Dessutom skulle jag inte tacka nej till "bättre kvalitet" angående brushantering o.s.v. men insåg att 700D ändå hade samma sensor. Fick då tipset att 750/760D som är efterträdaren skulle ha en annan sensor som ger mindre brus! Minns inte om det var bättre brushantering vid högre ISO eller om den skulle släppa in mer ljus eller så. Men vad jag ser har båda en CMOS-sensor? Sen är det väl inte så stor skillnad i pris jämfört med en 70D. Kommer visserligen inte ha så stor användning för att den filmar bra eller tar många FPS.
Vill som sagt gärna byta upp mig men jag vill ändå veta vad jag lägger pengarna på, om det finns nån vänlig själ som vill hjälpa haha
(OBS har flera objektiv till canon, så vill inte byta märke)
Vill som sagt gärna byta upp mig men jag vill ändå veta vad jag lägger pengarna på, om det finns nån vänlig själ som vill hjälpa haha
(OBS har flera objektiv till canon, så vill inte byta märke)