Annons

Ny här med trasig d80 tips

Produkter
(logga in för att koppla)

scoutman

Avslutat medlemskap
Hej!

Ny på forumet!!
Har bekymmer med min välanvända d80.

På displayen blinkar err (error)

*Ibland de första åren blinkade det så & då tog jag bara loss optiken & satte tillbaka det sen funkade det
*Nu funkar det ingenting. Var på lokala fotofirman där vi provade nytt optik för att utesluta fel på optiken, men det berodde inte på det, där rengjorde vi kontakterna mellan optik/kamera.
*Det går ta kort men räkneverket står stilla inget lagras på minneskortet.

Frågor:
*Vad kan det vara för fel? Fukt? annat?
*Funderar på att skicka den på Nikonservice men skicka den från norrland till de firmor som nikon rekomenderar sthlm mm. Frågan är om det är lönsamt vad kan det kosta?
*Finns det lokala reparatörer i norrland/västerbotten. (Lokala firman hade en hemmapulare men han tog sig ej an mjukvaru/elektronikfel)

//Help please
 
När jag var till bali i juni råkade jag ut för exakt samma problem med min D200.
Sen började kameran gnälla att kortet skulle formatteras, oavsett vilket kort (testade 6 olika).

Lyckligtvis så löste allt sig när jag formatterade korten i en dator. Långsökt men har du testat?
 
Jag är nog inte den som skruvar kameran i molekyler... så mkt som kan gå sönder....

En sådan reparation vad kan det kosta på nikons rep?

Ska prova formatera korten oxå.
 
Nu behöver det ifs inte vara samma fel på din ,,
Det finns tydligen olika fel som ger ERR .
Ring o hör med lasses kameraservice.

Mvh
Andreas
 
Hej!

Frågor:
*Vad kan det vara för fel? Fukt? annat?
*Funderar på att skicka den på Nikonservice men skicka den från norrland till de firmor som nikon rekomenderar sthlm mm. Frågan är om det är lönsamt vad kan det kosta?
*Finns det lokala reparatörer i norrland/västerbotten. (Lokala firman hade en hemmapulare men han tog sig ej an mjukvaru/elektronikfel)

//Help please

Varför inte bara ringa till en av nikons serviceverkstäder och fråga? :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.