Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Fotoförening I Göteborg Startad: Goff

Produkter
(logga in för att koppla)

henrikgbg

Aktiv medlem
Nu är allt klubbat och klart.
Idag fick Göteborg en ny fotoförening!

Förkortningen GOFF står för Göteborgs Öppna Foto Förening.
(vi är medvetna om att det borde vara GÖFF om man ska vara helt korrekt)

Så vad kommer vi stå för och vad är tanken med det här?

Namnet säger vad vi är, öppna för alla.
Det spelar ingen roll om du använder analogt, kompakt, system, mobilkamera eller vad du känner för! Samma gäller dina kunskaper, du är välkommen oavsett vilka kunskaper du har, amatör som proffs, spelar ingen roll!

Vad kommer vi göra?
Vi kommer arrangera fototräffar med inriktning på utflykter, tävlingar m.m.
Riktmärket är att det ska vara minst 15 träffar/år. Men det kan likaväl bli det dubbla. Allt hänger på intresset från er medlemmar.
För att se hur intresset kändes för det här i Göteborg så har två fototräffar skett under april månad. På första träffen kom 10 stycken, på den andra kom det 20! Och vi hoppas på en växande skara!

På träffarna får du bl.a chansen att träffa andra som är fotointresserade, lära dig av hur andra fotar, se nya miljöer du kanske inte besökt samt känna en gemenskap med andra som har foto som intresse.

För att täcka dom kostnader vi kommer ha för kommande träffar, arrangemang, utgifter för blandannat en hemsida, där alla medlemmar kan registrera sig och lägga upp information och bilder från träffar så kommer vi ha en årsavgift på 200:- (det blir mindre än 20:- per utflykt)

Det spelar ingen roll när du blir medlem, betalar du t ex i april månad så kommer ditt medlemskap startas från 1 Maj och till siste april året efter. (självklart är du välkommen till träffarna som sker under samma månad du betalar)

Du är välkommen att prova på att vara med under en träff utan att behöva betala någon avgift för det. (så tillvida att det inte är ett arrangemang som har en extra kostnad på sig, tex anmälningsavgift till en tävling eller om vi kommer hyra en buss för att åka iväg på en träff)

Kommande arrangemang som kommer ske under den här våren och sommarn:
-Fototävlingen "sommarlängtan" (se i forumet för mer info, samt länk längre ner i den här tråden)
-nattfotografering i Göteborgs centrum
-Industritema
-Känslotema
-workshop i Photoshop

Detta är ett urval av händelser som kommer ske för medlemmar i GOFF, och vi hoppas du vill komma och vara med på en träff inom snar framtid!

Varmt välkommen önskar arrangörerna i GOFF
 
Fantastiskt jobbat.....

... & kul som attans med detta initiativ.
Jag kommer definitivt bli medlem i GOFF.
 
Otroligt roligt med det som skrivits!

Mycket är på gång utöver tävlingen och dom arrangemang som ligger längre upp i tråden!

Vi håller även på kolla med olika sponsorer på vad vi kan erbjuda medlemmar som en bonus i sitt medlemskap!
ex är rabatter på resor, fotobutiker, framkallning, fototidningar, övrig litteratur m.m.

Vi hoppas på fler intresserade och med anledning av det breda fotointresse som finns i Göteborg med omnejd räknar vi med en snabb tillväxt!
 
Härligt initiativ av Carl-Henrik, m.fl. att starta en fotoklubb. Att få träffa andra foto-intresserade människor är väldans trevligt och mycket inspirerande.
Mvh Thomas
 
Låter helt klart intressant, problemet är att man har så mycket roliga grejer som är intressanta...
Ska försöka komma med på första träffen iaf!
 
Hemsida på G

Hej alla!

Nu är vår domän till hemsidan klar!

sidan kommer ta sin tid att skapas och är för närvarande under konstruktion.

På hemsidan kommer medlemmar kunna ha sina egna konton, med sina bilder, info, forum m.m.

Besök hemsidan och håll dig uppdaterad på vår utveckling och kommande events!
(hemsidan skapades idag, så än finns inte så mycket roligt, men vi lovar att det kommer!)

www.goff.se
 
Tjena!

Nu är dom första stegen klara till vår hemsida!

besök oss och registrera dig till kommande events, läs nyheter, bekanta dig med andra fotografer m.m.

www.goff.se
 
Carl-Henrik&Övriga.
Jättekul. Jag ser framåt att få träffa alla igen inklusive nya fotovänner som ev. upptäcker denna geniala idé. Var betalar man medlemsavgiften och hur loggar jag in?? Ser Kent var snabbare än mig...shit men ok.
Mvh Thomas
 
Verkar ju jätteskoj med en ny förening. Jag har inte kunnat gå med på några av era tidigare grejjer men nu är jag riktigt sugen. Precis som killarna innan så undrar jag också hur man går till väga om man vill bli medlem på hemsidan/föreningen.

/Johan
 
Vad kul med den nya föreningen! Roligt att det kommer bli en del aktiviteter och utflykter. Just nu är jag ganska drabbad av pollenperioden, men när det värsta är över så ser jag fram emot att haka på igen.
 
ANG frågorna om medlemsavgift och registrering på hemsidan!

Medlemsavgiften betalas vid dom olika träffarna, likaså är det med betalning för vissa event (som exempel "sommarlängtan" tävlingen som går av stapeln den 19:e!

Ta gärna med exakta pengar då vi inte kommer kunna ha någon större växelkassa tills vi fått in lite pengar till föreningen!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.