Annons

Ny firmware till K-3

Produkter
(logga in för att koppla)
Varning!

Enligt Pentaxforums verkar det vara en bugg i den nya firmwaren.


"Important Note: multiple users have reported a bug that causes the rear LCD backlight to illuminate when the shutter button is half-pressed, even when the display is off. We therefore do not recommend that you upgrade to this firmware version until a patch is released. We have forwarded this feedback to Ricoh Imaging."
 
Jag är glad att jag aldrig har bråttom att uppdatera firmwaren.
Nu får många nog göra om det när det kommer en bugfix.
 
Jag hade laddat ner firmwaren och formatterat minneskortet när jag såg det där om buggen så jag väntar också. Verkar dock ha skett en hel del uppdateringar med 1,20 så ska bli kul att testa när de väl fixat till den.

Har precis gått från K-5 till K-3 och tycker af jagar lite mer när det börjar skymma än vad K-5an gör, detta med ett DA* 50-135. Finns lite indikationer att AF förbättrats iom 1,20. :)
 
Har precis uppdaterat, allt verkar funka som det skall nu. Kan vara placeboeffekt men jag tycker kameran startar lite snabbare nu. Folk på Pentaxforums har även rapporterat om snabbare autofokus, som efter alla FW-uppdatringar :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.