Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny firmware till D2X i höst...

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som vet vad det är som förbättrats med TFT displayen på D2Xs jämfört med D2X:en?
Vore bra med ett "uppgraderingkit" även på display.

/uffe

Marginellt bättre alltså..
Märker ingen större skillnad på D200:an, katastrof i dagsljus...

När kommer en skärm som fungerar i starkt ljus?

MVH
/uffe

Nikon Svenska bekräftade även detta igår.
:) Tjooho, då slipper vi uppgradera...

Cheers // M

Jag såg just priset på den nya "s" modellen...
49995 :- hos Cyber !!!!!

Nikon är inte lite fräck när det gäller att sätta pris på minor updates :)

kent.

Om skärmen på D2Xs är samma som den som sitter i D200, så tycker jag att det är ett rejält lyft mot D2X, då skärmen på D200 återger färger på ett mycket bättre och mera korrekt sätt än på D2X, samt att den har mycket bättre betraktiningsvinkel. Att ytterramen i beskuret högfartsläge är maskerat är också en stor förbättring, samt 1/3-delsstegjustering mellan ISO 800 och ISO 1600 är helt OK. Även den förädlade auto-ISO-funktionen á la D200 är inte dumt, men som Kent säger, så har den ett för högt pris för att motivera de nya funktionerna och den borde absolut inte kosta mera än vad en "vanlig" D2X gör idag.

Jag har ett högst personligt råd att komma med, köp inte en dyr slr kamera. D2x äääääääär alldeles för dyr jämfört med 200.
Jag förstår inte Nikons prissättning när man idag kan köpa betydligt billigare kamera som bildmässigt presterar ungefär lika bra.
Inte ens för yrkesfotografen kan jag se att d2x ger ett mervärde som motiverar den prisskillnad som det är mellan d2x och 200.

Mikael

Senast ändrad:
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto