Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Firmware igen Canon 20D v1.1.0

Produkter
(logga in för att koppla)

JalleS

Aktiv medlem
Canon 20D 1.1.0 FW

Får jag var först någon gång eller hann någon annan före?

http://web.canon.jp/Imaging/eos20d/eos20d_firmware-e.html

This firmware update (version 1.1.0) incorporates the following additions and improvements:

Three new languages (Russian, Korean, and Traditional Chinese) have been added to the camera menus.

The phenomenon of horizontal line noise appearing in images taken at high ISO settings while using the internal flash has been fixed.


--jalle
 
Inte löste denna firmware mitt problem... :S
Efter uppdateringen till firmware 1.0.5 så börjar alla mina filer med _mg i stället för img, är det någon mer än jag som har samma problem?
 
Javisst, men jag har inte märkt någon skillnad.
Värt det, tja, varför inte lixom, det kostar ju inget.
 
något jag personligen tycker är mycket dåliga med Canon 20D (vet inte om det är så med andra canon modeller men antar det).

Varför i hela friden kan man inte skriva direkt till minneskortet i kameran och på så sätt lägga på firmware uppdateringen. Gick utmärkt på min Sony 505V och senare 828a. Man kunde ha kameran som flyttbar disk i princip.

Nu tvingas jag köpa en kortläsare för att kunna lägga på uppdateringen och sen in i kameran igen.
Eller lämna in den på nåt serviceställe.

Riktigt uselt, och det är min personliga åsikt.
 
aptass skrev:
Varför i hela friden kan man inte skriva direkt till minneskortet i kameran och på så sätt lägga på firmware uppdateringen. Gick utmärkt på min Sony 505V och senare 828a. Man kunde ha kameran som flyttbar disk i princip.
300D går att ställa in så att man kan välja att ha den som flyttbar disk eller som en bildenhet, går inte det med 20D?
 
aptass skrev:
>klipp<
Nu tvingas jag köpa en kortläsare för att kunna lägga på uppdateringen och sen in i kameran igen.
Eller lämna in den på nåt serviceställe.

Riktigt uselt, och det är min personliga åsikt.

Varför inte köpa en kortläsare och slå två flugor i en smäll.
Det blir smidigare att flytta över bilderna och du kan uppgradera kameran själv.
Betalar man 15000:- kronor för en kamera borde man ha råd att köpa en kortläsare för 200:- tycker man...den kan då även användas när EOS 30D kommer 2006 och till EOS 40D som kommer 2008...
 
jo det må va sant,

var mest en reflextion över något jag finner dåligt med kameran. Borde vara enkel sak att ha på nästa modell.

Om det nu inte är så att jag har missat funktionen i inställningarna då den ska finnas på 300D.


I övrigt väger ju alla fördelar upp eventuella nackdelar på en sån här gedigen kamera
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.