Annons

Ny EX telezoom från sigma..

Produkter
(logga in för att koppla)
Med 80-400mm får du stabilisering.
Med 50-500mm (Bigma) får du HSM och 500mm.
Med Tamron 200-500mm får du skärpa och 500mm.

Vad skulle 135-400mm vara bättre på?
Möjligen om den var urskarp i längsta läget, men det tror jag knappast den är.

/Pontus

Pongu skrev:
Med 80-400mm får du stabilisering.
Med 50-500mm (Bigma) får du HSM och 500mm.
Med Tamron 200-500mm får du skärpa och 500mm.

Vad skulle 135-400mm vara bättre på?
Möjligen om den var urskarp i längsta läget, men det tror jag knappast den är.

/Pontus

Pris, kanske..

Faktiskt så står det inte EX på gluggen eller i meddelandet, men guldranden finns på objektivet konstigt nog...

Japp, RF = RearFokus

Måste ha läst fel, med det är inte IF(inner focus) HSM eller kompatibel med deras konvertar, EX brukar ha lite flera tecken kombinationer än APS, APO och RF.

Det är säkert ett bättre budget alternativ, men jag förväntar mig inte någon super kvalite från denna glugg.

Alltså bara en dg-upphottad variant av deras gamla mediokra 135-400, stylad som en EX-glugg.... tråkigt. Jag skulle vilja se något nytt från Sigma i teleklassen. Varför inte ett EX 400/4 OS... Det tror jag skulle kunna få många köpare...

j3n5 skrev:
Alltså bara en dg-upphottad variant av deras gamla mediokra 135-400, stylad som en EX-glugg....
Ja, om det är samma optik med bara lite nya antireflexbehandlingar är det ju ett dåligt köp oavsett pris. Jag skulle gärna se en 200-400mm f/4 med HSM.

/Pontus

Ja, om Sigma hade klæckt ett EX 200-400 f/4 OS HSM som dessutom presterar finimang utifrån ett pris på låt oss sæga 25 tusen så hade det helt sækerligen fått många att springa till køn. Inte minst hade Canon fått sin pluggtumme ut ur telerumpan och producerat en liknande knæckande fin telezoom men till det dubbla priset såklart..

Mvh Niclas,

Ska Sigma fortsätta med dessa remakes av gamla gluggar ger jag upp. Kom med något nytt på telesidan, snälla.. Detta börjar likna skivindustrin...

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar