Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny eller begagnad vidvinkel?

Produkter
(logga in för att koppla)
Du blandar äpplen & päron.

Rubrikens nytt eller begagnat har bara att göra med hur mycket du vill betala och vilka garantier du vill ha.
begagnat = inga garantier och att du måste ha förtroende för säljaren.
nytt = alla garantier och högre pris.

Sedan frågar du om Tokina eller Sigma och det är en annan fråga. Jag kan inte svara men säkert ngn annan.

Själv köper jag all utrustning begagnad.

Erik Schalin skrev:
Du blandar äpplen & päron.

Rubrikens nytt eller begagnat har bara att göra med hur mycket du vill betala och vilka garantier du vill ha.
begagnat = inga garantier och att du måste ha förtroende för säljaren.
nytt = alla garantier och högre pris.

Sedan frågar du om Tokina eller Sigma och det är en annan fråga. Jag kan inte svara men säkert ngn annan.

Själv köper jag all utrustning begagnad.

Är väl medveten om garantifrågan, min fråga var väl mer vilken som är mest optik för pengarna, Sigman kostar nästan 7000kr ny frågan är om den är 2000kr bättre i gämförelse med Tokinan så att säga =).

Ventileit skrev:
Sigman kostar nästan 7000kr ny frågan är om den är 2000kr bättre i gämförelse med Tokinan så att säga =).
Om du kommer att använda den på 24x36 är den det med råge. I annat fall skulle jag nog tro att det rakt motsatta råder. Även om de skulle vara av motsvarande optisk kvalitet skulle jag välja Tokina bara för att slippa Sigmas filterlösning. Och tester indikerar väl att Tokinat är ett par snäpp bättre så vitt jag förstått det.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto