Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Digital kamera för max 2k.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skulle slagit till på en Panasonic FX10. Finns ett studentpaket på Scandinavian Photo för 1995:- inkl. originalväska samt 512MB minneskort.

Den har 6MP, optisk bildstabilisator, lång batteritid samt en tjocklek på 24 mm.
 
Oavsett vilket märke du än väljer i samma prissegment kan du räkna med rätt likvärdiga prestanda.

Gör som Fredrik skrev, kolla cyberphoto.
Dom har dessutom testbilder från de flesta kameror som du kan ladda hem och kolla på.
 
Vad tror ni om Canon PowerShot A550 på www.cyberphoto.se? Tycker den verkar bra. Lutar mest åt den. Lennart tyvär så tycker jag den är lite för dyr.. Får se hur mkt pengar jag kan skrapa ihop :p
 
Canon gör bra kompakter, A-serien inget undantag.
Den tar dessutom "vanliga" AA-batterier som du kan köpa var som helst.

Den har af-belysning vilket är bra. Många kompakter har annars svårt med fokusering i svagare belysning, t ex ett vardagsrum med mysmys-belysning.

Jag tror du blir nöjd med en sån.
 
Powershot 550 är nog bra, men den har några nackdelar. Du måste köpa till uppladdningsbara NiMH-batterier och laddare vilka laddar ur sig själv när kameran blir liggande ett tag utan att användas.
Sedan så är den inte en fickkamera då den är lite "bulkig". Prisskillnaden äts upp till viss del när du lägger till en väska samt batteritjafset.

Ett annat alternativ är Sony W35 som finns till bra pris (1695:) hos Dustin Home inkl. 1GB minneskort.

Edit: Lägger inte till några länkar till mina förslag då jag inte kommer in på vissa sidor idag. Kör med Telia Connect och det tjurar tyvärr ibland med vilka sidor som är åtkomliga.
 
Karlsson skrev:
Powershot 550 är nog bra, men den har några nackdelar. Du måste köpa till uppladdningsbara NiMH-batterier och laddare vilka laddar ur sig själv när kameran blir liggande ett tag utan att användas.
Sedan så är den inte en fickkamera då den är lite "bulkig". Prisskillnaden äts upp till viss del när du lägger till en väska samt batteritjafset.

Ett annat alternativ är Sony W35 som finns till bra pris (1695:) hos Dustin Home inkl. 1GB minneskort.

Edit: Lägger inte till några länkar till mina förslag då jag inte kommer in på vissa sidor idag. Kör med Telia Connect och det tjurar tyvärr ibland med vilka sidor som är åtkomliga.

Tack för att du tipsade om den! Den är verkligen intressant. Väska vet jag igenligen inte om jag behöver. Behöver jag en så finns ju Clas Olhsson.. Nu ska jag bara råna morsan o farsan på lite pengar så kommer nog en beställning på den Lennart
 
kolla gärna mina bilder

Jag har en billig kamera som jag tagit alla mina bilder med som jag har här, jag är riktigt nöjd med denna gamla kameran och det är ändå bara en 3.2 mp canon powershot a410 :)
 
Kamera

Jag har en Canon powershot 520 som jag är väldigt nöjd med köpte den för 1700:- fast det var ett tag sen,har faktiskt nu först provat att filma med den och blev förvånad över det fina resultatet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.