Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny D-SLR utifrån analog utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

JKS

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en Canon Eos-10 med 2 standardzoomgluggar (35-70, 75-300) samt blixt. Planen är att uppgradera till digital SLR.

Utifrån alla recensioner och forumtrådar jag har läst lutar allt mot pentax K-10D. Frågan är om jag hellre ska hålla fast vid Canon för att utnyttja mina gamla prylar??? Dock tilltalar bildstabilisering och vädertätning hos Pentax mkt.

/jesper

Jag bytte ganska nyligen från en EOS 5 till en EOS 30D och är supernöjd. Jag hade för all del något mer utrustning, men att slippa lära om hur kameran fungerar är skönt. Pentax är säkert en bra kamera, men Canon har ett enormt sortiment av tillbehör.

Köp Pentaxen! Har den själv, exceptionell kamera. Blir mycket billigare i längden med inbyggd anti-skak. Du kommer "tjäna" in dina gamla objektiv på nolltid. Nu de närmaste månaderna släpper även Pentax en uppsjö av nya, vädertätade objektiv.

ANNONS