Annons

Ny Canonkamera lanseras under november

Produkter
(logga in för att koppla)
Det finns några mystiska tecken - som iofs inte behöver betyda nåt, kan bara vara mänskliga misstag -. Canon har i en prognos räknat med en 10% uppgång (för nånting, kommer inte ihåg om det var totalt eller DSLR) för sista kvartalet, och en del stora återörsäljare har kört 8,500 som pris på 7D ett tag. En annan stor återförsäljare har inte 7D i lager, så det är ju frestande att gissa på EOS 7D MkII.

Det som talar emot, är väl att 7D är en så viktig modell att "få rätt", så att det finns anledning att misstänka att Canon inte är klara än. Att släppa en 7D MkII med en sensor som inte är fullt konkuranskraftig även på låga ISO, 100, 200,... är iaf inget jag skulle rekommendera.

Baserat på vad som skrivs på Canonwatch.com, så skulle jag gissa på att det inte blir så mycket mer spännande än vita versioner av befintliga modeller.

lol, tja det må jag ju säga. Om det är så att Canons enda nyhet blir vita kameror, ja då bör de nog skju... eh, umm, ...ta ett allvarligt snack med marknadsföringsansvarige. Inte för att det är nåt fel på vita kameror. men när det enda nya man har kommit med på 7-8 år är bättre autofokus under filmning (ja, jag överdriver. lite alltså) så är vita kameror bara själv-parodiskt.

Jag skulle nog säga att du överdriver ganska mycket. Canon hade inte varit världsledande inom foto idag, om de inte levererat vad marknaden kräver.

lol, tja det må jag ju säga. Om det är så att Canons enda nyhet blir vita kameror, ja då bör de nog skju... eh, umm, ...ta ett allvarligt snack med marknadsföringsansvarige. Inte för att det är nåt fel på vita kameror. men när det enda nya man har kommit med på 7-8 år är bättre autofokus under filmning (ja, jag överdriver. lite alltså) så är vita kameror bara själv-parodiskt.

Nja, tittar man på några av dom senaste modellerna jämfört med föregående version, 5DII vs 5DIII, 1DsIII vs 1DX, 60D vs 70D. Så tycker jag nog uppgraderingarna varit lika stora eller större jämfört med vad som hänt många tidigare uppgraderingar, så som 5D vs 5DII, 30D vs 40D och 1DIII vs 1DIV...

Och går du tillbaks 8 år, då pratar vi om 5D Classic, 1DsII, 1DIIN, 20D och 350D, och nog har det blivit ordentliga uppgraderingar sedan dess..

Helt rätt. Men jag ville överdriva.
För att försöka sätta nån sorts kontrastljus på min poäng.

Äh. Vi vet ju hur deras "vita objektiv" presterar. Tänkt då vad dom skulle kunna åstakomma med en annan färg på husen :p

EOS 70D L vore något :p

Många historier blir bättre av att ljuga lite. Men det gäller just det där, att hålla sig till lite...

De flesta tycks ju tro att det ska hända rätt mycket det närmaste året. Bekymmerna efter tsunamin har man nu kommit förbi, så de förseningar av diverse lanseringar som det ledde till ska nu köras ifatt.

? ? ?

Nåväl, någon föreslog skämtsamt att den enda nyheten de (Canon) skulle komma att visa skulle vara en vit kamera. I det sammanhanget, var min poäng att påpeka att det skulle vara ett PR- och marknadsföringsmässigt missgrepp, som de antagligen skulle få utstå en del raljerande över.

? ? ?

Nåväl, någon föreslog skämtsamt att den enda nyheten de (Canon) skulle komma att visa skulle vara en vit kamera. I det sammanhanget, var min poäng att påpeka att det skulle vara ett PR- och marknadsföringsmässigt missgrepp, som de antagligen skulle få utstå en del raljerande över.

Skämtsamt? Jag tror många fler än mig har varit relativt säkra på att novembers nyhet blir just ett vitt befintligt kamerahus, och inget mer.
Ser inte vad som skulle vad som skulle vara så marknadsföringsmässigt fel med det?

Och ett vitt objektiv som inte är L
:(

Färgen på objektiven har inget med L-beteckningen att göra, utan beror bara på hur stora linser och vilken typ av glas objektivet innehåller. Objektiv som är mer värmekänsliga får vitt hölje.

Visserligen kan jag inte på rak arm komma på något icke-L-objektiv som varit vitt, men det skulle mycket väl kunnat ha funnits.

400mm f/4 DO är vitt men inte L, men det matchar nog inte den här nya vita kameran så bra ändå :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar