Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Canon 600D vs beg 5D Mk1

Produkter
(logga in för att koppla)

Hannes81

Ny medlem
Hej alla!

Ny här och skulle vilja ha lite tips. Som rubriken lyder, vad ska jag lägga pengarna på?

Nu i julrean så har jag hittat erbjudande på 600D + någon sämre glugg (18-55 tror jag) för 5790kr, ganska bra pris tycker jag och jag var nära att slå till. Men.

Efter att ha tittat runt på blocket så har jag även sett att man får en 5D, mk1 dock, men det är ändå en fullformat, för samma pengar.

Är den tekniska utvecklingen så snabb så att en 600D, som ändå är mer i "glad amatörklass", slår en äldre 5D, som var en rätt dyr semiproffskamera när den kom, på fingrarna? Hur stor roll spelar nyare digic-processor etc för det faktiska resultatet?

Tack på förhand för svar!

Mvh
Hannes

Har du väl börjat fundera på FF kommer du förmodligen sitta där med en inom en snar framtid. Bättre eller inte? Vet inte, men billigare med FF direkt blir det förmodligen.

Billigare med FF?! Kom igen blås på nu då!

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto