Annons

Ny Canon 1DXX nästa vecka

Produkter
(logga in för att koppla)

Flash Gordon

Aktiv medlem
Det verkar som om en ny 1D kommer presenteras nästa vecka. Eventuellt en fusion av 1DS och 1D.
Samtidigt verkar "specen" motsäga detta. Canon har ju lite mer motlut på senare tid och det blir intressant att se om de kommer med radikalt nytt och användbart som tar fotograferandet till nya höjder. Eller om det igen bara är mer av samma sak som tidigare?
Inbjudningar till olika event i Asien och Europa är utskickade.
Vi får se om det äntligen kommer en kamera som kan svara på andra tillverkares kameror med bättre utläsning, mindre brus och bättre dynamiskt omfång.

" The New EOS [CR3]
OCTOBER 14, 2011 CANON 1D MARK V, CANON 1DS MARK 4 FOLLOW ON OUR FORUM

898
Share

New EOS
We will see a new camera on Tuesday and below I am confirming what we pretty much already know.

1D/1Ds line is about to be amalgamated. (Name Unknown)
Full Frame
18mp
12 fps
61 AF Points
New Battery
Available in March
Price unknown, but I suspect more than the 1D Mark IV
2012 is shaping up to be an interesting year for EOS.

The previous spec lists are pretty much bang on.

Lenses?
I have received no word of a new lens being announced at the same time. I suspect they’ll stagger announcements. The 24-70 f/2.8L II is the only lens being mentioned. Possibly in November. This isn’t included in the [CR3] rating."
 
Senast ändrad:
Det verkar som om en ny 1D kommer presenteras nästa vecka. Eventuellt en fusion av 1DS och 1D.
Samtidigt verkar "specen" motsäga detta. Canon har ju lite mer motlut på senare tid och det blir intressant att se om de kommer med radikalt nytt och användbart som tar fotograferandet till nya höjder. Eller om det igen bara är mer av samma sak som tidigare?
Inbjudningar till olika event i Asien och Europa är utskickade.
Vi får se om det äntligen kommer en kamera som kan svara på andra tillverkares kameror med bättre utläsning, mindre brus och bättre dynamiskt omfång.

" The New EOS [CR3]
OCTOBER 14, 2011 CANON 1D MARK V, CANON 1DS MARK 4 FOLLOW ON OUR FORUM

898
Share

New EOS
We will see a new camera on Tuesday and below I am confirming what we pretty much already know.

1D/1Ds line is about to be amalgamated. (Name Unknown)
Full Frame
18mp
12 fps
61 AF Points
New Battery
Available in March
Price unknown, but I suspect more than the 1D Mark IV
2012 is shaping up to be an interesting year for EOS.

The previous spec lists are pretty much bang on.

Lenses?
I have received no word of a new lens being announced at the same time. I suspect they’ll stagger announcements. The 24-70 f/2.8L II is the only lens being mentioned. Possibly in November. This isn’t included in the [CR3] rating."

Hej! Jag hyser personligen ingen oro för och omkring , om att inte Canon relativt snart är den ledande aktören igen och detta kommer troligen att bero på att deras produkter är sannerligen användbara

Mvh

Ne
 
Hej! Jag hyser personligen ingen oro för och omkring , om att inte Canon relativt snart är den ledande aktören igen och detta kommer troligen att bero på att deras produkter är sannerligen användbara

Mvh

Ne

Och jag hyser inet heller någon personlig oro. För mig spelar det väldigt liten roll ifall Canon är 1:a, 2:a, 3:a, eller något annat. Så länge Canon gör prylar som jag gillar så kör jag med Canon ändå.

Petter ...
 
Oro är väl konstigt att säga, men så klart är det trevligare om Canon tydligt satsar på att vara bäst, snarare än att bara vara "tillräckligt bra", om man redan köpt in sig med många dyra objektiv. Det betyder ju mer bild för pengarna. För de kommer ta ut ungefär samma priser oavsett. :)

Jag skulle helst vilja se en "3D" eller liknande med snabbare och bättre AF än 5DMII, men jag behöver verkligen inte 12 bilder per sekund. En grym reportage/bröllopskamera som är snabb på att "ta bilden", men som inte behöver ge 12 bilder av samma sekund. :) Men det kanske är 5DMIII som blir så...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.