Annons

ny-camera.de har de laggt ner helt??

Produkter
(logga in för att koppla)

Dave

Aktiv medlem
Har sedan den 22/9 väntat på en 20D från dem, den fanns hemma o jag har betalat 200E av kostnaden, strax efter så byter de lokaler o säger att de ska vara igång 7/10 igen. Sedan dess: ingenting, får automatiserade mailsvar att de ska vara igång den 7:e o sen inget mer. Har även testat andra mailadresser till dem. Någon här som har beställt nyligen eller bara vet vad som pågår?

Dave

Onekligen suspekt att de inte tar emot och svarar sina kunder. Vad spelar det för roll om dem flyttar, borde väl kunna svara på mail fördet???

Jag skulle bli riktigt orolig om jag satt i din situation. Om företaget gått i Konk så sitter dina pengar väääldigt långt inne;/

Försök och försök igen blir mitt tips!

Mvh Niclas,

ny-camera är minst sagt sega med mail. jag har fortfarande inte fått svar på mina mail som jag skickade för över ett år sen. så..

Jag mailade dem en vecka innan de skulle flytta och frågade om 20D. De sa då att det skulle bli bök med flytten så ta det lugnt.

nej får la ta o ringa dem. men visst tycker man att de ska ha koll på mailen, spec då jag mailade fram o tebaks med en av dem för överföring av pengar osv. Kanske skita i det o få tebaks pengarna, men det lär väl dröja det med. . .

I våras köpte jag en 10D av dem, den tog tre månader o få, då de hade svårt o få fram dem från tillverkaren. Då missade jag våren. Nu köper jag en 20D o då missar jag stora delar av hösten.. inte många löv kvar på träden där jag bor. . .

Dave

Jag har bara haft _mycket_ bra erfarenheter av ny-camera sen innan. Precis i samband med deras flytt beställde jag ett sigma 18-50/2.8 och hade precis samma problem som dig. Automatgenererade mail, inget svar på något av telefonnumrena som finns på hemsidan osv...

Till slut så skickade jag ett mail och meddelade att jag inte var intresserad av min "beställning" längre. Fick då faktiskt ett svar där dom beklagade att dom inte hade hört av sig osv... Graham (som håller på med beställningar från utlandet) har/hade tydligen semester under 3 veckor vilket verkar som en stor bov i dramat.

Jag joppas du får din kamera. Jag tycker mig ha läst om NY-Camera tidigare och jag förstår inte varför folk handlar från dessa källarföretagen. Ett företag som kräver 200 Euro i förskott känns inte seriöst och deras priser är inte direkt så man tappar hakan. Att de sedan låter bli att svara på mail för att de "flyttar" låter långt mer suspekt.

Den där Graham verkar ha väldigt mycket semester.. jag fick samma förklaring i somras.. å i våras... och förra hösten...

Mycket dålig erfarenhet av ny-camera..

Ah "äntligen" någon som har samma problem som jag! Får ringa, trött på att vänta, de får faktiskt fixa till kameran så den kommer hitåt snart.

Dave

hmmm, låter som en riktig scam-verksamhet.

Inget svar på telefon.
Skickade ett mail idag och fick ett automatsvar:
Wir starten am Montag gegen 12.00 Uhr,denken das wir ab Donnerstag 07.10.04 wieder normal ausliefern koennen, wenn alles glatt laeuft...

"07.10.04 wieder normal"... jo jo, det var väl några veckor sedan. Känns tyvärr som dom har lagt ner verksamheten. Snacka om att ha nollkoll på sina kundrelationer.

watski skrev:
Jag joppas du får din kamera. Jag tycker mig ha läst om NY-Camera tidigare och jag förstår inte varför folk handlar från dessa källarföretagen. Ett företag som kräver 200 Euro i förskott känns inte seriöst [...]
Precis, känns som att förskottet är till för att kunna dra ut på leveransen utan att kunden kan hoppa av, och sedan kunna leverera 6 månader senare med större marginal och vinst eftersom priserna konstant går ner.

Är inte detta en känd lurendrejeri-metod i den priskänsliga datormarknaden? Leverantören bryter visserligen inte mot några lagar eller avtal, men det är uppenbart lurendrejeri (menar nu inte att det ÄR så med NYCamera, men man börjar ju undra)

Senast ändrad:
Blåser liv i denna tråd igen, vi var ett par här som betalat in pengar i förskott och inget fått då de lade ner. Har fortfarande inget hört. Någon annan som lyckades? Den där "doctorn" som var ägare, undrar vart den muppen är.

Dave

Agresiv marknasföring!

"I’m gonna to come down there and break your god damn neck."
Nu är jag väldigt snäll människa men om man fick såna här "erbjudanden" så, ja...

ANNONS