Annons

Ny Blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

Simsim

Medlem
Hej!

Har Nyligen köpt min Nya Canon 7D

Resultatet på bilderna är otroligt finna på Dagtid Men oftast så Brukar ja Använda denna kamera på Brollöp!

Har tyvärr ingen extern blixt än!

max 1500 kr

Undrar om man kan få lite hjälp av er som kan det här!

tänkte själv på dessa...

Sigma EF-610 DG Standard for Canon Har 60 ledtrådar!
Canon SpeedLite 320EX har 32 ledtrådar och ändå kostar mer än Sigma!

eller ifall ni har ett bättre förslag!

Eller Yongnuo YN-565EX, som har samma fuktioner som 580EX förutom att den inte kan vara master, bara slave.

58 i ledtal och E-TTL mätning, ett kap!
Köpte min för 1100 från 24.se.

Till en 7D är det väl mycket praktiskt att köpa en EX blixt som du kan styra trådlöst.

En 320 tror jag att du kan "växa ur" rätt fort, satsa på en begagnad 430 EX/ EXII.

Till en 7D är det väl mycket praktiskt att köpa en EX blixt som du kan styra trådlöst.

En 320 tror jag att du kan "växa ur" rätt fort, satsa på en begagnad 430 EX/ EXII.

En liten notering är att Yongnuos 565EX också går utmärkt att styra från 60/7D, fast det kanske du menade.

Så ni tycker att
Canon Speedlight 430 EX II med 43 ledtal är ändå bättre än
Sigma EF-610 DG Standard som har 61 ledtal?

Tekniska data: Ledtal: 61 vid 105mm. och 100 ISO
Utlysningsvinkel: 24-105mm. i steg 24, 28, 35, 50, 70, 85, 105 (17mm. med inbyggd vidvinkelskiva)
Ställbar i höjdled: Ja, i vinklar, 0, 60, 75, 90°, neråt till 0,7°
Ställbar i sidled: Ja, i vinklar, 0°, 60, 75, 90, 120, 150, 180°
Manuellt läge: 1/16 uteffekt eller full kraft
Laddtid: 5-7 sekunder från tom till full beronde på batterityp
Antal blixtar: Ca. 120 blixtar med full effekt,gäller alkaliska batterier

En liten notering är att Yongnuos 565EX också går utmärkt att styra från 60/7D, fast det kanske du menade.

Aha, nej det visste jag inte.

Beror ju på hur du kommer använda din blixt. Är det för att lätta upp bilder i dagsljus, slå den i taket, ta bilder i mörker,... Led-tal i all ära men möjligheten att ha blixten "off-camera" enkelt och dess pålitlighet väger tungt för mig. Nu har jag i o f s inte Sigman men har en Nissin som trilskas emellanåt ;)

Jag har beställt blixtar från dealextreme.com, finns en uppsjö av olika tillbehör och tredjeparts-blixtar. Youngnuo's blixtar får alltid bra kritik i diverse recensioner och finns med TTL/M/S för runt 700 kr inkl. frakt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar