Annons

Nu ska jag bli med barn (KM 5d)

Produkter
(logga in för att koppla)

pallep

Aktiv medlem
Känner mig lite som inför julafton när man var liten knodd.
Köpte av ett företag som har typ sin fyndhörna på Ebay.de

Det blev:
nytt kamerahus 500 euro
nytt KM 2,8-4,0 / 17-35 mm AF-D 270 Euro
nåt bora pro II stativ som åtminstone såg bra ut
på bild för 70 Euro
1 gig minne, köper mera i Sverige ( billigare)
Polfilter för 77mm
UV filter för 77mm

Totalt sprang det iväg på 9600 inklusive frakt.

Så nu återstår det att se om grejorna är hela ( om jag får några alls) när de kommer fram.

Fast killen har 10000 goda referenser så risken är väl minimal.

Såg att det fanns en del 7d hus där ute till "expert-priser".

Nu ska jag ut i solen med min sura lilla canon IS2.
P.S Tråden kanske hör bättre hemma på leverantörsforumet men jag vill ju vara här i hemmalägret. :)

Gejorna kom, och de funkar bra. Fast först blev allt skit förstås innan man fick koll på skärpeinställningar och autofocusinställningar.

Nu undrar jag lite om det är någon som fotat IR med 5d:n för jag fick mitt filter idag och testade, grå mulet och pissigt väder förstås men man måster ju testa.
Resultatet var föga imponerande så mycket brus att man kunde så gräsmattan med det.
Jag kunde inte komma ner i slutartiderna som folk nämner typ 1/15-2 sekunder, det snabbaste jag kunde fota var 8 sekunder på typ ISO 800.
Och då har vi ju den där värmekällan i kameran som bränner en stor grön bloffa också.

Hade vitbalansen satt på glödlampa det hjälpte en hel del. Jag kanske har ett för "bra filter" eller nåt. Men det skulle motsvara hoyas 72:a.

Får väl se om det blir bättre en solig dag.

Nu väntar jag bara på mitt 50mm f1.7 och 70-210 f4 som ska komma på posten, heja Ebay!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar