Annons

Nu har min 70-200 VR anlänt!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lionheart

Aktiv medlem
Nu har 70-200 VR anlänt!

Äntligen fick jag den där pirrande känslan i magen när jag såg på Posten.se att mitt paket låg och väntade på utlämningsstället. Jag har legat där och sniffat och följt dess väg från Hongkong till Malmö. Blev lite nervös ett tag när den mellanlandade i tullen men fick bara tulla för dess egentliga värde 88EURO. *host* *harkel*. För mer är den väl inte värd, eller hur? =)

Väl hemma efter att ha hämtat ut paketet så gjorde jag nåt jag inte brukar, nämligen omsorgsfullt packa upp objektivet ur kartongen, lungt och sansat för att njuta extra mycket. Annars brukar jag slita upp grejerna av ren iver som en kåt katt men inte med denna glugg. Kan bero på dess egentliga värde också, vem vet.

Nu när jag kopplat ihop den med min D70 så känns det fantastiskt. Hela konstruktionen och ergonomin för den delen är noga genomtänkt och jag kan inte i detta läge hitta några knappar som sitter på fel plats.

Jag vill inte slänga ur mig några snabba kommentarer i ren extas därför väntar jag tills den fått sin provtur i Malmö City. Förhoppningsvis ikväll!

Jag återkommer. Ni får gärna fråga om funktion, testbilder eller dylikt!

Mvh
Dennis

Bilagor

• _dsc2560.jpg
    _dsc2560.jpg
    48 KB · Visningar: 1,638
Senast ändrad:
Ball kännsla...eller hur?

fick mitt Nikkor 80-200 f/2,8 i Oktober.....gjorde samma sak som du...försiktigt och omsorgsfullt packade man upp glaset...

Förövrigt mina hittils bäst investerade 10.000:- prutt....

Får man fråga vart du beställde ifrån och hur lång tid det tog. Fick du be dom att skriva värde 88 Euro eller gjorde dom det själva? Nu börjar det klia i fingrarna

Jag beställde från en shop på Ebay som heter EDC Group (Ebay-profilen heter Photo_Mate). Dessförinnan beställde jag mitt Micro-Nikkor 105mm av en shop som heter Digitalishop.
Bara att säga till om att sätta ner värdet och skicka som Gift eller dylikt. "Refurbished Lens" är ett populärt uttryck =)

EDC Group skickar med EMS Express Worldwide.
http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZphotoQ5fmate

Digitalishop skickar med FedEx som jag föredrar.
http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZdigitalishop

Tänk bara på att aldrig beställa av någon som inte har minst 10-20 nöjda kunder och gärna har ett stort utbud av produkter och som verkar vara noga med detaljerad information om hur man beställer, betalar, reklamerar osv. Alltså, beställ ALDRIG från någon som precis reggat sig eller bara har 2-3 produkter till salu. Inte ens om det är väldigt billigt.

Tänk bara på att du aldrig garanteras att du slipper tullavgifter. Dom kan bara hjälpta dig en bit på traven. De kan heller inte stå för eventuella skador i transporten, utan det tror jag hanteras genom transportören av godset. Vet inte exakt hur detta fungerar eftersom mina varor alltid kommit fram utan skavanker. Hong-Kong butikerna brukar vara extremt noga med att paketera bra.

Lycka till !

Senast ändrad:
Oj vad det började klia nu då.
Du råkar inte ha länken till EDC group, hittar den inte på ebay..
Sugen på 70-200:an men svenska priser känns lite saftiga...

Jag kan också rekommendera Digitalishop. Köpt mitt Nikon 24-120 VR därifrån, tullfritt, utan problem.

Vet någon ett bra pol.filter och UV-filter till gluggen. vill gärna ha ett av hög kvalité som inte gör VR-gluggen sämre på något vis.

Har hört att B+W är bra men en aningen dyra i Sverige.Kanske ska beställa dom från ebay oxå.
Är Hoya HMC Super oxå bra?

Kul med nya leksaker?
Själv var jag och köpte en Tamron 90mm idag, glömt bort och äta och allting ikväll. :)

Ang. filter så vet jag inte hur Hoya HMC Super står sig mot B+W, men jag skaffade ett sådant för att ersätta ett mindre bra filter, då jag tröttnat på flare och grejer. Jag har hittils inte ens lyckats provocera fram någon flare, ja, inte mer än vad objektivet ger utan filtret monterat iaf. :)

Jag har beställt filter från ebay-shopen Spotlight Photo. Snabbt och smidigt och billigare än att köpa i sverige, även om man bara handlar för rätt små summor. Vet inte om de har B+W, men det finns kanske andra som har. :)

Tack Robert!
70-200:an har ju redan större tendenser till flares i och med alla glasen i objektivet så man får vara extra försiktig när man plåtar med solen i eller precis utanför bilden.
Jag tror därför inte det spelar så stor roll om jag köper ett Hoya HMC Super.
Kanske B+W är snäppet vassare men jag tror skillnanden är marginell, jag baserar det på artiklar jag läst.

Grattis till din Tamron90! Underbart med en macro-glugg. Den är ju så fantastisk till allt möjligt. Jag tror faktiskt jag har plåtat mer porträtt och natur med min Nikon105:a än vad jag plåtat macro med den.

Dennis:
Nej, jag tror inte heller det skiljer så enormt mycket mot B+W.

Och visst är det kul med macrooptik. Jag har saknat en sådan och har kört med 50mm och mellanringar/närbildslinser ett tag, då jag prioriterat andra inköp. Att den sedan dubblar som portträttobjektiv är inte fel heller.

Fast jag är allt lite avis på dig. :)
För min del blir det nog en begagnad 80-200/2.8 eller en Sigma 70-200/2.8 när skattepenganra kommer. Men tuffa killar klarar ju sig utan VR. ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar