Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu har det skitit sig igen!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Börjar tro på påståendet att datorer är ondska som nån sa här häromdagen. Mina musinställningar hade pajat så jag fick installera om i kontrollpanelen. Plötsligt är det inte som förrut och jag fattar, i vanlig ordning, inte vad jag ska göra!
Tidigare hade jag det så att scrollhjulet i mitten fungerade både som rullare till de lodräta listerna (t.ex i Word )och som Zoomare i Paint Shop Pro, d.v.s scrollade jag uppåt så förstorades bilden och tvärtom. Nu funkar detta inte längre. Vad ska jag göra??? Kan jag ändra inställningarna i kontrollpanelen, och till vad i så fall. Jag har provat en massa varianter men inget funkar. Kan det vara så nedrigt att jag måste installera om PSP? Help! Help! Help!

Du behöver drivrutiner för din mus. Vad är det för mus och vilket OS kör du?

98

Kör windows 98 och drivrutinerna verkar finnas tillgängliga på hårddisken. Jag kan välja vilka funktioner som scrollhjulet ska ha. Men det finns ju ingen funktion som heter "scrolla samt zooma i bildprogram". (Fujitsu dator och mus)

Funkar skrollningen i Word nu då?

Det är inte operativsystemet som styr hur programmen handskas med hjulet, det tar de olika programmen hand om själva.

Funkar det inte i Word och Internet Explorer behöver du nog en ny drivrutin.

funkar att rulla

Jodå. Det funkar att rulla upp och ner i alla program. Det funkar även med att ändra funktionerna samt rullningssätt/hastighet, Men inte att zooma i PSP. Strange! Jag kan inte hitta någonstans hur man skulle kunna ändra dessa inställningar i PSP. Om det är någon som har PSP eller PS och har zoomfunktionen i scrollhjulet så kan ni väl kika efter vilken inställning musens mittknapp har i er kontrollpanel!? Kanske vet någon om det går att ändra inställningen direkt i bildprogramet!?

För mig zoomar det i Photoshop om bilden är tillräckligt liten i förhållande till fönstret för att inte skrollisterna skall dyka upp. Finns det skrollister så skrollar den. Det finns (mig veterligen) ingen inställning för detta någonstans. Den bifogade bilden visar den enda inställningen som finns för hjulet i kontrollpanelen.

Bilagor

• eagle.gif
    eagle.gif
    10 KB · Visningar: 237
Det verkar vara olika

Det verkar vara olika vilka funktioner man kan lägga i hjulet. Jag hittar dock inget som löser problemet. Jag fattar inte hur det kunde bli så här.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar