ANNONS
Annons

nu har det hänt mig,front fokus på sigma

Produkter
(logga in för att koppla)

mighty mattis

Aktiv medlem
efter att ha ägt 6 sigma objektiv och varit nöjd med samtliga har det slutligen hänt mig. Jag fyndade ett beg sigma 18-50 2.8 hos scandinavianphoto och det vissade sig ha 5mm front fokus på mitt k10 D hus vilket jag tycker är oacceptabelt. Tyckte väl att det var konstigt att fokusen inte hammnade på ögat. Nu är frågan om jag skall byta det helt eller behålla det om sigma korrigerar frontfokusen grattis? Lagar sigma gluggar som fokuserar fel grattis? Det var ett begköp så jag kan inte byta det mot ett nytt.

Du köpte det i butik och därför har du reklamationsrätt på det du köpt där. Skulle SP säga något annat så har de fel. Prata med Scandinavian Photo, men först kan du ju söka lite på konsumentköplagen och läsa den - det är bra att ha ett hum om den för många andra sammanhang.

Nu behöver du ju inte slå på stora trumman direkt, utan tag det sakligt med Scandinavian Photo, de har ju gott rykte om sig och jag antar att de säkert kan hjälpa dig på något sätt.

Sigma 18-50/2.8 är vad jag läst ett trevligt och bra objektiv.

Jag har precis varit i kontakt med dom och gluggen skall returneras efter helgen. Pratade med en trevlig kille och det verkar inte bli några problem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar