Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu höjer Nikon priserna !

Produkter
(logga in för att koppla)
Cap&Design sa:
Är Sverige på tur?
Garanterat. Det behöver man ju inte direkt vara nobelpristagare för att räkna ut.

Jag såg på Nikonians forum att några stora engelska webhandlare hade höjt priset på D300 och diverse optik med 15% över en natt. Det är banne mig inte ofta priset höjs på en elektronikprodukt så här långt efter lansering...
 
Garanterat. Det behöver man ju inte direkt vara nobelpristagare för att räkna ut.

Jag såg på Nikonians forum att några stora engelska webhandlare hade höjt priset på D300 och diverse optik med 15% över en natt. Det är banne mig inte ofta priset höjs på en elektronikprodukt så här långt efter lansering...

Kan vara smart. Höja på nischprodukterna, och låter priserna på enklare kit och kameror ligga still. Höja där det är mindre priskänsligt, och sedan vänta ut till konkurrenterna blöder i andra segment. Klassiskt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.