Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu är gamla Bettan komplett!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag var hem igår och efter att ha vänt upp och ned på den del av huset som inte redan var i kaos ( är bara hemma ett par dagar i månaden, så städningen är inte högprioriterad) så lyckades jag hitta resten av grejerna. Jag visste att dom måste finnas någonstans, och voila!

Nu är allt på plats som det var när fadern köpte kameran i sin ungdom. Zeiss Ikon Contina med Agfalux blixt, utlösarkabel och tidsenligt stativ (mycket smäckert och lättburet). För mig är stativet en absolut nödvändighet eftersom jag har nåt mysko darr i händerna som läkarna påstår inte finns där, vad vet jag. Eftersom det fanns uppenbara svårigheter att ta en bild på grejerna med den enda kamera jag har (den här) så fick det bli en skakig bild med en fem år gammal mobil.
 

Bilagor

  • Bild0307.jpg
    Bild0307.jpg
    58.5 KB · Visningar: 121
Jag hade en sådan själv Peter men jag fattade inte att jag skulle varit mer rädd om den, då jag faktiskt gav den till min son att leka med när han var 3-4 år. Ja jag gjorde faktiskt det :-(. Det fixade inte ens denna kamera även om den verkligen är robust byggd. Har inte glömt kameraväskan heller som ju syns där på bild också.

Jag fick den av min pappa som ropat in den på Stadsaktion när jag var 11-12 år. Utan den hade väl inte intresset blivit så närvarande som det varit under alla år, så den kom verkligen att spela en avgörande roll för mina intressens utveckling. Jag undrar verkligen om min farsa visste vad en Zeiss var för något när han köpte den. Han hade väl kunnat köpa en Leica också när han ändå höll på!
 
Kom på, köpte själv en Contina för några år sedan :)
 

Bilagor

  • 2012-11-13 16.25.jpg
    2012-11-13 16.25.jpg
    57.8 KB · Visningar: 54
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.