Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu är det jul(kort) igen!

Produkter
(logga in för att koppla)

gitte edelman

Aktiv medlem
Minns mig ha sett ett superbt julkort av Christel Eldrim för en tid sedan.
Varför inte visa vad NI kära FS:are har fixat till i år?
Tänkte att en sådan tråd kunde utmana/inspirera en till att ta tag i en uppgift som ibland känns mer som en plikt än som en rolig grej. (?)
Får väl börja med att visa ett av mina anspråkslösa försök. Här i nordöstra England är det ingen snö, så ni får ursäkta gräsmattan... Bilden tagen på Beamish friluftsmuseum 14 november.)

Låt inte min stackars positivspelare stå där ensam!
Ni har säkert mycket roligare/finare bidrag!
(Jag utgår från att många av dom ni tänker sända korten till inte är FS-medlemmar...)

Mvjulh
/Gitte

Bilagor

• positivspelare.jpg
    positivspelare.jpg
    44.7 KB · Visningar: 355
gitte edelman skrev:
Minns mig ha sett ett superbt julkort av Christel Eldrim för en tid sedan.
:eek:D
Whiii! va gla jag blir av att läsa sånt! *hoppar och skuttar*
Fast jag gör dom inte helt själv, min man och jag delar på julkortsjobbet. ;o)

jag slänger upp dom två julkort jag tycker vi lyckats bäst med.
årets julkort är tyvärr bara på idé-stadiet än så vi måste börja få lite fart.

här kommer "Lucian och dom eldfängda tomtarna"...

Bilagor

• julkortet_2000.jpg
    julkortet_2000.jpg
    35.5 KB · Visningar: 329
Tack Christel!
Nr 2 var precis det kortet jag mindes.
Det första är också av samma extraordinära klass!
(Det här nappade ju bättre än jag vågade hoppas!)
Mvh
/Gitte

Tack för det

Jag har visserligen redan gjort och beställt våra julkort, men nu fick jag prestationsångest och ågren... Vilka toppenkort!

Nåväl, jag får väl använda inspirationen för att skapa en julklapp istället:)

--jalle

Har inte hunnit plåta året julkort ännu men här kommer bilden som användes förra året. Såg att den används på en helsida i nya nummret av Vi Föräldrar också (via Bildbyrån GreatShots). :)

/Mikael

Bilagor

• 633_low_res.jpg
    633_low_res.jpg
    37.8 KB · Visningar: 300
PS. Jag skulle viljat ha en vild snurra med noter som kom ur positivet och fyllde ut bilden t.v.., men har inte 'grundmaterialet' (dvs. inscannade noter). Någon annan idé vad jag ska pigga upp min stackars positivgubbe med? (Han ser så stel ut för han fick syn på mig där jag smög på 30 meters avstånd i en gränd med min 300mm. Han blev lite självmedveten, men insåg samtidigt att spelar man på ett museum får man ta det onda med det goda. Jag antar för min del att det är ok. att 'hänga ut' honom på nätet - och 'platta till honom' på julkort till några släktingar i tomtbortistan; Finland. Eller blir det polisen istf. tomten som knackar på i jul?)
/DS

Kul kort! Mera! Mera!
Ser att jag varit för traditionell i mina julkortsmotiv...
Här ett till, som jag redan fått kommenterat med:
'Well, that's not going to cheer anybody up, is it?'
Och, javisst ser det först ut som om Nalle sitter ensam och fikar. Men det är faktiskt en docka vid bordet också... (Beamish museet, det här också. Fotografering tillåten.)
Inte så julig miljö, men man får väl tänka sig att det är de nya presenterna som packats upp.
/Gitte

Bilagor

• teddy's xmas presents.jpg
    teddy's xmas presents.jpg
    42.7 KB · Visningar: 202
ANNONS