ANNONS
Annons

Nu är det helt klart

Produkter
(logga in för att koppla)

-Catherine-

Aktiv medlem
Ville bara få skryta lite igen med mitt älskade mörkrum :D

Nu har jag precis varit ned å skruvat i den sista skruven och tätat den sista springan med latexfog, så nu är allt KLART.

Ventilationsfläkten jag köpte fungerar som den skall (monterad där fönstret satt tidigare) och ihop med friskluftsintaget i andra änden rummet ser de till att jag inte behöver bli snurrig iskallen av kemikalielukt. Jag har säkrat dem båda mot ljusinsläpp.

Bergogolvet ser till att jag inte blir kall om fötterna av att stå på betonggolv och filtrerar samtidigt bort spill av vatten och kemi. Det är bara att ta slangen och spola av golvet med jämna mellanrum, vattnet rinner igenom och ned i golvbrunnen under golvet.

Jag har dragit en slang från avloppet på CPA2´n och direkt ned till golvbrunnen, så det går som hejsan att tömma den efter att jag använt den. Känns bäst att tömma så jag undviker beläggningar i tanken av stillastående vatten.

Jag har tagit lite nya bilder för de som är intresserade, finns här

Ikväll skall jag låsa in mig och kopiera tänkte jag :)

Det var baske mig den mest avancerade skölj- och torkanläggning jag sett. (bild 2) Men blir kopiorna verkligen släta i torktummlaren? :) Nästan så man blir sugen på mörkrum igen, men bara nästan.

Haha, ja tvättpelaren kom jag tyvärr inte undan, den måste få stå kvar.

Som tur är så är denna våra reservmaskiner så att de används sällan :)

Kul att se det färdiga resultatet. Och Durst'en trivs väl ganska bra där i sällskapet, kan jag tro? ;)

Och hur förfar du med de "förbrukade" kemikalierna? Häller ut i vasken? Eller samlar du upp dem och lämnar in som det riskavfall det är?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar