Annons

Normalobjektiv till 500siSuper

Produkter
(logga in för att koppla)

Danlo

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag köpte en beg 500si för några månader sen har verkligen tröttnat på det iofs skarpa men otroligt trååååkiga 35-70 objektivet med dålig ljusstyrka som följde med den.

Vet någon var man kan få tag i beg fasta objektiv typ 50mm eller 35mm till vettiga priser?!
Jag har letat på nätet och hittade ett enda 50mm på blocket.se..

Var ska man leta? Finns det verkligen ingen bra beg-foto sida någonstans??

Köp ett 28-100. Det är skarpt och snabbare än 35-70. Ganska mycket snabbare har jag fått för mig. Ska gå upp och kolla. Men det är mycket trevligt. Frågan är väl om segheten inte sitter i kameran? Återkommer strax. Ska gå upp och kolla.

Nu har jag kännt på grejjerna, 28-100 känns snabbare. Inte jättemycket men snabbare. Och ljusare trots att det inte är mycket ljusare. Och 50mm känns ännu lite snabbare. Båda dom är bra mycket trevligare än 35-70 som kändes mörk i sammanhanget. Vill du ha zoom så är 28-100 väldans trevlig klarar du dig med fast så har ju 50mm enorm skärpa. Och ljusstyrka. Men jag har märkt på mig själv att när 50mm är på så blir det väldans mycket porträtt. Lite för mycket så jag har börjat avvänja mig vid den :) Men den är väldigt skarp. Och det är fortfarande den som sitter på kameran. Fast jag använder mest dynax 5an nu förtiden men 500si super va också fin. Lycka till med ditt val.

Det lilla förnämliga 1,7/50mm till Dynax är nog svårt att hitta begagnat utan vidhängande kamerahus. Det är dock prisvärt att köpa som nytt.

Har du kollat cyberbörsen på cyberphoto?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar