Annons

Noise reducering, lightroom 2

Produkter
(logga in för att koppla)

drejjan

Aktiv medlem
Någon som har bra tips på bra gratis brusreduceringsplugin till Lightroom?
Använder mig utav Lightroom 2!
Och kanske uppskärpningsplugin också? (även här gratis)
Länka gärna om det finns andra program också, som kanske kostar men som fungerar bättre än de som är gratis!

MVH
André

Någon som har bra tips på bra gratis brusreduceringsplugin till Lightroom?
Använder mig utav Lightroom 2!
Och kanske uppskärpningsplugin också? (även här gratis)
Länka gärna om det finns andra program också, som kanske kostar men som fungerar bättre än de som är gratis!

MVH
André

om du har photoshop CS4 så är noise ninja riktigt bra, där kan du lägga in profiler för kameramodell och ISO tal för brusreducering :)

Ta en liten titt på nya Lightroom 3 beta 2 (gratis tills den släpps) och testa den nya brusreduceringen som finns där, betydligt bättre än förut.

Annars håller jag helt med Lisa. Noise Ninja, Noiseware är två av de bästa.

Noise Ninja fungerar utmärkt med Lightroom annars...

Frågan är om NN eller LR3 gör jobbet bäst? Har inte hänt mycket med NN på ett tag nu.

Jag har länge trott på efter sommaren, men detta är inget officiellt. De få som vet, får dessutom inget säga. :) Men någon gång efter sommaren verkar logiskt baserat på tidigare släpp.

Okej =)

En annan fråga, om man laddar hem Lightroom 3 Beta 2 som vad jag förstått är gratis fram tills Lightroom 3 släpps, då måste man väl kunna öppna Lightroom 2 kataloger?

Okej =)

En annan fråga, om man laddar hem Lightroom 3 Beta 2 som vad jag förstått är gratis fram tills Lightroom 3 släpps, då måste man väl kunna öppna Lightroom 2 kataloger?

Lightroom 2-kataloger går inte att öppna i LR 3 beta 2. Den möjligheten kommer finnas dock i LR 3 när den är färdig. Detta för att Adobe inte vill att folk skall uppgradera till betan, som trots allt är en beta.

Lightroom 2-kataloger går inte att öppna i LR 3 beta 2. Den möjligheten kommer finnas dock i LR 3 när den är färdig. Detta för att Adobe inte vill att folk skall uppgradera till betan, som trots allt är en beta.

Okej :) Jo jag gick in och läste lite på moderskeppet om det, och det är nog - som de säger - bäst att inte köra skarpt på betan. Men brushanteringen lockar! :)

Okej :) Jo jag gick in och läste lite på moderskeppet om det, och det är nog - som de säger - bäst att inte köra skarpt på betan. Men brushanteringen lockar! :)

Nu är det inte så att jag har haft några problem när det gäller betan sedan den kom utan kör faktiskt in allting i betan numer. Dock förstår jag att Adobe inte vill att man konverterar gamla kataloger ännu.

Nu är det inte så att jag har haft några problem när det gäller betan sedan den kom utan kör faktiskt in allting i betan numer. Dock förstår jag att Adobe inte vill att man konverterar gamla kataloger ännu.

Sant. Men jag läste också att de ändringar man gjort i betan inte kommer att kunna överföras till den slutgiltliga produkten, alltså Lightroom 3. Men det kanske bara är något de säger för att alla inte ska använda gratis betan, vad vet jag..

Sant. Men jag läste också att de ändringar man gjort i betan inte kommer att kunna överföras till den slutgiltliga produkten, alltså Lightroom 3. Men det kanske bara är något de säger för att alla inte ska använda gratis betan, vad vet jag..

Nja, alltså det där är väl inget som är direkt faktabaserat. Efter betatiden förra gången gick det utmärkt att uppgradera betakalogen till den slutgilltiga. Det där är en bit vi inte vet helt säkert. Jag har frågat en av mina goda vänner som är Evangelist för Adobe (Terry White) och vi kommer nog helt enkelt att få leva i ovisshet där, tills launch date.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar