Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikonporr

Produkter
(logga in för att koppla)
Ock folk tycker att den digitala utveckligen går fort fram.

148 kameror på 57år, dvs nästan 3modeller/år och majoroteten är systemkameror.
Tror jag skall omvärdera min ideer om snabb utvecklingen är inom den digitala världen.

Senast ändrad:
The page cannot be displayed
Explanation: The Web server refused the connection, possibly because a service on the upstream server is inactive.

Länken fungerar för mig. Försök igen!?

Per

Mitt foruminlägg nr 200! Var bara tvungen att skriva något.

Jo fungerar lika bra denna gång. Tror inte det är cachen som arbetar, men riktigt säker kan man inte vara.

Edit:
Som själv inte hadde en aning om att jag kommit upp i 807 inlägg, humm kanske skall jobba lite mer och surfa lite mindre.

Det verkar som att på den analoga sidan så är alla kompaktkameror med, men var är alla coolpixar?

mvh fluffen

"F2 High Speed,1978"

Vilket monster - man måste väl vara brottare för att kunna jobba på frihand med den...

F4E, 1991 är så brutal att det nästan är vulgärt.

Dessutom är det kul att se att någon runt -83 sa ifrån på skarpen och påtalade det faktum att högerhandsgreppet blir skönare om det inte är fyrkantigt.
Evolution när den är som vackrast (om man bortser från alla retroversionerna).

En kamera som får mig helt matt och knäsvag är F6. Tycker inte att bilden i länken gör den helt rättvis. En bild med en F6+MB-40 är en riktig pulshöjare.

Min absoluta favorit har de missat i listan. Det är en F2 Ultra High Speed som lanserades sent under hösten 1978:

Bilagor

• nikon.jpg
    nikon.jpg
    14.3 KB · Visningar: 1,028
FA favoriten

Min personliga favorit, har en ännu som anv som kompliment till D70.

FA har den i särklass vibrationsfriaste slutaren av alla Nikon kameror, jag vet inte varför det är så stor skillnad,men det ger stora fördelar.
Har haft flera FA, alla lika vibrationsfria.

Att plåta med en F90X i gemförelse är som att smälla igen en ladugårds dörr.

Bilagor

• fa.jpg
    fa.jpg
    23.2 KB · Visningar: 487
ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto