Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikonobjektivköp i japan

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad130826

Avslutat medlemskap
Tjoooo!!!!

Gamla fotosidan...long time no seen...aja. iallafall. så här ligger det till. jag råkar befinna mej i japan för närvarande o undrar om det är nån som har koll på om det är värt att försöka köpa på sig nåt objektiv av div märke för en lite billigare peng än i sverige. är gentligen ute e typ allt. dvs ett ok tele typ 55-300 ok nåt trevligt makro... håller ju på att kolla runt å jämföra priser sj nu såklart men om nån redan har vartit här o har nåt tips/åsikt på/om : AFFÄR / OBJEKTIVSORT / annat av intresse så är jag idel öra!!!!! :D

tack på förhand!!!!

/Malin

Men blir det några pengar att tjäna? Var där för några veckor sedan och tycker att priserna var ungefär som hemma. Enda skillnaden är utbudet av begagnade gluggar vilket är enormt.

Å andra sidan är shopping alltid kul när man reser :)

ingen stor sillnad men...

tackar för svar!

Jag gjorde som så att jag kollade upp svenska norm.priser för ett antal objektiv av intresse och drog sedan runt och jämförde dom med priserna i ett antal av elektronikaffärerna i Electric City (nära Akihabara) varpå jag insåg att priserna var i princip desamma som i svenska butiker. (Ev med nån hundrings skillnad eller så men inget mer väsentligt, som gjorde det värt att handla utan garantier etc.)

Sen kollade jag lite grann på begagnade objektiv också, men var lite för feg för att köpa något sådant plus att jag ansåg att dom tog lite väl saftiga priser även för dom.

Därefter var jag nära på att ge upp innan jag gick in på ytterligare en map camera butik i Electric City och i princip ramlade över ett skyltex av ett nikkor 55-300 vr som jag fick för 1990 ist för typ 2880 i sverige, vilket fick mej att slå till.

Nu är jag tillbaks på den gamla vanliga sidan av jordlotet igen och ser fram emot att fortsätta testa telet!! (Efter att ha skakat av mej jetlagget dvs:p)

/Malin

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar