Annons

NikonD70 och Mac (OS 9-system/X)?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad140514

Avslutat medlemskap
Jag har lurat länge nu på köpet av nästa digitalkamera, har en Nikon systemkamera tidigare och har nu nästan bestämt mig för D70.

Men jag hittar inte info om operativsystem - jag har en Mac som är snart fyra år (MacOS 9.2), så jag vill ju vara noga med att kolla att D70 funkar med 9-systemet (och inte bara med X). Iofs är jag på G att skaffa ny dator också, senare i år. Men kameran vill jag helst ha nästa vecka (morgon).

Någon som vet på rak arm om D70 funkar med MacOS 9.2 ? Eller vet var jag kan hitta info, har letat på Nikons svenska sida utan att hitta.

(En annan fråga: En firewire-kabel vore kanske värt att satsa på, när man nu börjar ta större bilder?)
 
Eva Obenius skrev:
Jag har lurat länge nu på köpet av nästa digitalkamera, har en Nikon systemkamera tidigare och har nu nästan bestämt mig för D70.

Men jag hittar inte info om operativsystem - jag har en Mac som är snart fyra år (MacOS 9.2), så jag vill ju vara noga med att kolla att D70 funkar med 9-systemet (och inte bara med X). Iofs är jag på G att skaffa ny dator också, senare i år. Men kameran vill jag helst ha nästa vecka (morgon).

Någon som vet på rak arm om D70 funkar med MacOS 9.2 ? Eller vet var jag kan hitta info, har letat på Nikons svenska sida utan att hitta.

(En annan fråga: En firewire-kabel vore kanske värt att satsa på, när man nu börjar ta större bilder?)

Då D70'n "bara" har USB2 så har du ingen nytta av en firewirekabel. Skulle det vara så att datorn inte funkar med kameran så finns det säkert en passande kortläsare du kan köpa istället.
 
Tack.

Hade ändå sökt rätt på några kort-läsare, frågan är hur bråttom jag har med kortläsare, hade tänkt börja använda kameran nästa vecka och vill ju testa i datorn. Tänkte skicka ordern alternativt köa kameran i butik i helgen.

Så om någon råkar veta hur överföringen funkar till Mac med OS 9.2 får ni jättegärna ge mig info (söker på nätet också men har ännu inte hittat rätt Info)

Jag hittade en länk härinne till en Nikon-support-sida där det stod något om trassel med överföring till bland annat Mac OS9-system, men vad jag fattade så rörde det tidiga leveranser av D70,n
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=21149&highlight=mac+os
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.