DanneSWE
Medlem
Är verkligen nyfiken om det finns nån här som äger eller har erfarenheter av utrustningen jag skrev i rubriken.
Det jag undrar främst är:
Anledning till att jag undrar är att jag har en Sigma som sitter kopplad på en D5600, trivs väldigt bra med objektivet och den passar mitt behov perfekt.
Dock så har jag lite problem med att sätta fokus när jag använder mig utav den största bländaren, då är jag tvungen att använda Live view.
Mer knöligt blir det när man ska fota nått rörligt motiv och vill ha största bländaren...
/Daniel
Det jag undrar främst är:
- Hur upplevs kameran med det objektivet rent allmänt, bättre eller sämre än Nikon 5XXX-7XXX serie?
- Hur pass bra sätter den fokus (optiska sökaren), tänker då främst om man använder sig av den största bländaren (f1.8-f4 området)
Anledning till att jag undrar är att jag har en Sigma som sitter kopplad på en D5600, trivs väldigt bra med objektivet och den passar mitt behov perfekt.
Dock så har jag lite problem med att sätta fokus när jag använder mig utav den största bländaren, då är jag tvungen att använda Live view.
Mer knöligt blir det när man ska fota nått rörligt motiv och vill ha största bländaren...
/Daniel