Predden
Aktiv medlem
SAXAT FRÅN NIKONS SUPPORTSIDA
"Det har kommit oss tillkänna att vissa elektroniska komponenter som är relaterade till exponeringskontrollen i vissa D70 kameror kan i vissa fall inte fungera som de ska. Om Du upplever detta problem med Din D70 kamera kommer Nikon att korrigera och byta ut de felaktiga komponenterna helt gratis, även om garantitiden för Din kamera har gått ut. Vi beklagar verkligen detta och för de eventuella problem som detta kan ha orsakat Dig. För att kontrollera om Din kameran har detta problem, läs symptom beskrivningarna nedan:
Hur kan jag identifiera om min kamera har detta problem?
Med ett minnekort insatt: den gröna minneskortslampan blinkar kontinuerligt och kameran svarar inte på några knapptryckningar eller dylikt. .
Med ett minnekort insatt: kameran startar inte även om batteri indikatorn visar att batteriet är fullt laddat.
Min kamera är trasig, var någonstans kan jag skicka den för reparation?
Ta kontakt med Ditt närmsta Nikon Service Centre.
Min kamera är inte trasig men jag vill ta kontakt med Nikon ändå angående detta
Du måste var registrerad för Nikon support. Se till att alla Dina personliga detaljer är ifyllda och aktuella, eftersom dessa kommer att användas om Du väljer att skicka in Din produkt till oss. Du måste också registrera Din D70 och dess serienummer. För instruktioner var man hittar kamerans serienummer, klicka här.
1. Registrera för Nikon Support.
Om Du inte är registrerad för Nikon support, klicka här för att skapa ett nytt konto. Om Du redan har ett konto, kontrollera att Dina personliga uppgifter är aktuella och att Du har registrerat Din produkt med dess serienummer. För att göra detta, logga in och klicka på Editera min profil fliken, lägg sedan till Din produkt samt klicka på Spara ändringar knappen längst ner på sidan.
2. Ställ en fråga
Klicka på "Ställ en fråga" fliken nästan längst upp på sidan och fyll i de fält som är markerade med ett obligatoriskt fält. När du har skrivit klart, klicka på "Skicka fråga" knappen längst ner på sidan. Självklart strävar vi att besvara Din fråga så snart som möjligt.
"
"Det har kommit oss tillkänna att vissa elektroniska komponenter som är relaterade till exponeringskontrollen i vissa D70 kameror kan i vissa fall inte fungera som de ska. Om Du upplever detta problem med Din D70 kamera kommer Nikon att korrigera och byta ut de felaktiga komponenterna helt gratis, även om garantitiden för Din kamera har gått ut. Vi beklagar verkligen detta och för de eventuella problem som detta kan ha orsakat Dig. För att kontrollera om Din kameran har detta problem, läs symptom beskrivningarna nedan:
Hur kan jag identifiera om min kamera har detta problem?
Med ett minnekort insatt: den gröna minneskortslampan blinkar kontinuerligt och kameran svarar inte på några knapptryckningar eller dylikt. .
Med ett minnekort insatt: kameran startar inte även om batteri indikatorn visar att batteriet är fullt laddat.
Min kamera är trasig, var någonstans kan jag skicka den för reparation?
Ta kontakt med Ditt närmsta Nikon Service Centre.
Min kamera är inte trasig men jag vill ta kontakt med Nikon ändå angående detta
Du måste var registrerad för Nikon support. Se till att alla Dina personliga detaljer är ifyllda och aktuella, eftersom dessa kommer att användas om Du väljer att skicka in Din produkt till oss. Du måste också registrera Din D70 och dess serienummer. För instruktioner var man hittar kamerans serienummer, klicka här.
1. Registrera för Nikon Support.
Om Du inte är registrerad för Nikon support, klicka här för att skapa ett nytt konto. Om Du redan har ett konto, kontrollera att Dina personliga uppgifter är aktuella och att Du har registrerat Din produkt med dess serienummer. För att göra detta, logga in och klicka på Editera min profil fliken, lägg sedan till Din produkt samt klicka på Spara ändringar knappen längst ner på sidan.
2. Ställ en fråga
Klicka på "Ställ en fråga" fliken nästan längst upp på sidan och fyll i de fält som är markerade med ett obligatoriskt fält. När du har skrivit klart, klicka på "Skicka fråga" knappen längst ner på sidan. Självklart strävar vi att besvara Din fråga så snart som möjligt.
"