Annons

Nikon service

Produkter
(logga in för att koppla)

SH-101

Aktiv medlem
Har fått problem med fokuseringen på min D70 och tänkte att efter att ha läst hur snabba och bra de är på att fixa fokuseringen om man dyker upp på nikons kontor så skickade jag min kamera med syrran när hon ändå skulle förbi min far som bor där.

Farsan släpade sig ut till kontoret där han fick reda på att det var två till tre veckors väntetid och att man var tvungen att ha alla kvitton och grejer med sig för att det skulle gå för sig att fixa kameran alls. Jag trodde det skulle räcka med att jag registrerat kameran på deras supportsida - då borde de ju veta att det är min.

Så här sitter jag nu - utan kamera och så förblir det visst ett bra tag framöver .. skit.

Ska tillägga att de iaf tog emot kameran.

Om det skall gå på garantin kan jag förstå att de vill ha kvitton. Annars borde det inte spela någon roll. Tycker jag alltså. Men Nikon kan ju tycka annorlunda... ;-)

Med all respekt...

De tog emot kameran och att de ville se kvitto -när någon annan än ägaren kom med den- för garantireparation ger tummen ned?

Märkligt. När jag var där behövde jag inte vänta alls. Visst kollade de snabbt på kvittot men sedan var det bara att sitta ner med en kopp kaffe i en kvart. Sen var allt klart. Helt suveränt trevligt bemötande!

Oftast är det så vad jag hört men kanske halva servicekontoret är på D200-utbildning ;-)

När jag mejlade dom en gång sa dom att det kunde vara lite olika väntetid beroende på bemanning.

Nja, jag fick vänta 8 veckor på en 17-55 som jag skickade in, och måste säga att det var mycket irriterande. Under tiden har jag dessutom hunnit få in en hel del damm i kameran så nu måste jag skicka den på service...

det jag var irriterad på var inte kvittot - det kan jag väl förstå - jag ska faxa in det - det är jag är irriterad på är att jag får vänta minst två veckor till ... och hela grejen var att jag tänkte vara av med den i max en vecka .. i bästa fall blir det tre veckor nu. Och sedan är kameran i stockholm och då kan inte min syster ta med den tillbaka - alltså kan det bli uppåt en månad.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto