Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon SB800 & femte batterikammaren

Produkter
(logga in för att koppla)

boris.bonasin

Aktiv medlem
Har någon av er som äger en Nikon SB800 satt dit den femte batterikammaren? Och hur gjorde ni när ni tog bort originalluckan utan att bräcka sönder den?

Detta är en miss på SB800...dvs att batteriluckan sitter alldeles för hårt för att det skall kännas bra att knäcka loss den.

Rådet jag fått är att följa instruktionsboken, och ta i lite mer än vad förnuftet tillåter....och det funkade för mig.

Okey, då vågar man försöka även om det känns som man ska ta sönder den.

Återkommer strax och berättar om hur det gick...

Jag såg en sida på nätet med tydliga bilder och instruktioner hur man skulle göra; såg länken på www.dpreview.com för ettt tag sedan. Nu hittar jag den inte förståss, men googla lite så hittar du nog.

Det gick utmärkt att göra som det stod i instruktionsboken, men det kändes som att man skulle bräcka sönder den. En klar miss i konstruktionen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar