Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon SB-R1 + Tamron AF SP 90/2,8 Di=?

Kaizen

Ny medlem
Köpte för ett tag sedan ett Tamron AF SP 90/2,8 Di och har insett att jag skulle behöva lite extra ljus.

Har kikat på lite alternativ och fastnat för Nikon SB-R1, bl.a. för att skapa ett relativt flexibelt system, inte bara för makro.

Kruxet är för det första att jag behöver en step-up-ring för att den ska passa fattningen på "blixt-riggen", detta är dock ett mindre problem.

Nästa ev. problem är att jag har vissa farhågor om att "blixt-riggen", som monteras på objektivets filtergänga, kan bli en aning för tung, särskilt pga att den inte har intern fokusering.

Är det någon som vet eller har erfarenhet av denna kombo? Några förslag på likvärdiga alternativ eller bara farhågor?

Tacksam för snabba svar.

Svarar själv...

Hade hoppats på lite snabba svar, men men.

Har sökt som attan på nätet, utan framgång. Verkar som vissa kör denna kombo, men inga utlåtanden eller uttalade problem.
Har pratat med flera företag (återförsäljare), ingen som kunnat ge vettiga svar.
Var i kontakt med "generalagenten" och de trodde det skulle fungera. Otålig som man är så är nu detta blixtkit beställt. Nu är det bara att hålla tummarna!

Är det någon som har erfarenheter, tips och trix. Fyll gärna på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar