Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon SB-700 eller SB-600?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag har fått chansen att köpa en Nikon SB-600, Nikon SC-29 TTL-blixtkabel, Omni Bounce OM-600. Allting med nypris för cirka 4200 kr. Jag får allt för ett bra pris: 1900 kr. Blixten är endast 3 månader gammal sa säljaren.

Eller bör jag vänta på den nya SB-700 blixten som är SB-600s uppgradering för cirka pris 3100kr i Sverige?

Det som är väldigt bra om jag köper den begagnade SB-600 då jag får med SC-29 blixtkabeln som är väldigt användbart pga att jag har en nikon D60 som saknar commander funktionen.

Det här kommer att vara min första blixt, är SB-700 mycket bättre för de extra 1000 kronorna eller ska jag ta SB-600 och använda resten av pengarna för att köpa någon annan utrustning?

Jag är tacksam för alla svar då köpet av SB-600 kommer att ske imorgon om jag inte ändrar mig.
 
Om man inte måste ha original så kostar ju en TTL-kabel och en omnibounce en hundralapp ellt två på ebay.
 
Börja med SB-600. Man kommer ganska långt med en blixt som sitter på kameran också, jämfört med kamerans inbyggda.

Tycker du att det är roligt köper du sedan en SB-700, för den hade väl commander-funktion, så du kan styra din SB-600.
 
Jag hade satsat på paketet med SB-600, för det är en bra blixt. Den blir inte sämre bara för att det kommer en ny.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.