Annons

Nikon PictureProject - problem att importera

Produkter
(logga in för att koppla)

Hasse_H

Aktiv medlem
Till Nikon D70 följer med programvaran PictureProject, i mitt fall version 1.0

När jag ska importera bilder från min filserver i nätverket, där alla mina gamla bilder finns, så gillar inte Import Assistant detta och det går inte genomföra operationen. Försöker jag istället importera från en lokal hårddisk så går det bra.

Om jag istället försöker importera via File->Import Picture(s) så kan jag visserligen importera bilderna, men endast en mapp i taget och dessutom kopieras bilderna från min filserver i nätverket till min lokala hårddisk! Väljer jag att importera bilder som redan finns på min hårddisk så kopieras de inte.

Någon som känner igen problemet och vet hur man löser det?

Om inte, finns det några andra programvaror som löser uppgiften med sortering och kategorisering av fotografier? Helst shareware/freeware...

mvh
/Hasse

Hej igen Hasse ;)

Adobe Photoshop Album 2 är ett kompetent program på området tycker jag - dock inte freeware. Men väldigt trevliga funktioner med kalender, kategorisering - urval av olika slag och automatiska webb-galleri-funktioner med mera med mera. Dessutom koppling till Photoshop så man kan redigera bilderna - OCH den sparar automatiskt en kopia av bilden så du har originalet kvar - men den håller koll på det i systemet själv.

Du vet ju var du kan få tag på mig om du vill fråga mera!

Tack för tipset, Fredrik.

Ingen annan som haft samma problem med PictureProject då?

/Hasse

ANNONS