Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon FG med optik

Produkter
(logga in för att koppla)

Maboj

Ny medlem
Har en fråga om någon har en aning om vilket pris man kan få för följande grejor:
Nikon FG (Har ej testat den)Svensk instruktionsbok finnes
Nikon serie E 100mm/2.8
Nikon serie E 50mm/1.8 inkl motljusskydd
Nikon serie E 28mm/2.8 inkl motljusskydd

Kameran har eget läderfodral och allt ligger i en Nikon original
kameraväska i läder.
Allt ser väldigt välvårdat ut.
Jag har fått grejorna av en släkting som inte vill använda dom längre.

Femhundra spänn per objektiv skulle jag tro. Kameran vet jag inget om, men det lär bli svårt att sälja den annat än tokbilligt då jag tror att den är ganska enkel (liksom objektiven, även om de är bra optiskt). Det formligen dräller av analoga kamerahus som ingen vill ha, men gamla objektiv kan man fortfarande använda:)

Tillägg: Jag tror förresten att du får mest om du säljer delarna separat. Många på Blocket verkar tro att de kan sälja kompletta analoga utrustningar till tveksamma priser. Det är bättre att få ett eller två objektiv sålda än inget alls.

Tanken svävade förbi att sälja varje objektiv för sig.
Men eftersom det var original läderskydd för kamera samt original läderväska så tänkte jag att någon kunde kanske vara intresserad.
Men grejorna kanske inte är så gammla så att ett sådant intresse finns.

Får väl slänga in en annons och se vad som händer.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto