Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon FA - död efter batteribyte.

Produkter
(logga in för att koppla)

Akesoder

Medlem
Hej fotogänget, här kommer jag med ännu en fråga kring min Nikon FA.

Jag åkte till Filippinerna härom dagen och självklart fick bland annat FA:n följa med. Jag bytte batteri i den tidigare idag, eftersom jag kände mig osäker på hur mycket kräm det var kvar i det gamla.

Nu får kameran ingen ström, jag har rengjort både batteri och kontakterna i batterifacket samt testat med de gamla batteriet igen (som fungerade felfritt innan byte) men utan lycka.

Någon som har ett tips? Såg en fin FE2 på affären där jag köpte film tidigare idag, kanske får gå och köpa den istället... Men hoppas att det inte behöver gå så långt.

Vad tror ni?

Mvh Åke

Kanske ska tillägga att m250 fungerar perfekt, det är alltså elektroniskt, lcd-angivelse för slutartid är helt död och slutaren går inte av på några andra lägen än de mekaniska m250 och B.

Har du så du kan testa batterierna? Råkar man sätta i dem fel eller håller dom på fel sätt kan de ladda ur.
Tack Christer för tipset, det ska jag testa. Jag har med mig ytterligare ett oöppnat batteri. Skulle nämligen inte förvåna mig om jag gjort så, fingrarna är lika smidiga som en klase falukorvar :)
Jag återkommer här strax.

ANNONS