** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon F5 - vad får man för ett sådant hus nu för tiden?

Produkter
(logga in för att koppla)

jofoto

Medlem
Jag tog en titt på F5-annonserna på blocket.se, och de begärda priserna varierar minst sagt.
Hur mycket tror ni att man verkligen får för ett fint F5-hus i dessa digitala tider?
Tycker ni att det är någon idé att sälja, eller ska jag behålla min F5 som en backup för krånglande DSLR i kalla och strömlösa omgivningar?

Behåll F5

Har Du haft råd att skaffa en F5 så behåll den. Köp också hellre en DSLR D70s som första digitala kamera att öva Dig på.
En F5 kan variera i pris, även som nybegagnad.
Med Du kan aldrig köpa en annan senare som är lika bra som den Du nu känner som Din. (psykologi).
Själv köpte jag en nybegagnad D70 och uppgraderade firm-waren tillsammans med halvsliten F90x som filmkamera när jag nyligen lämnade det helanaloga canonlägret med min gamla Canon A1.
En filmkamera är alltid bra att ha. Sedan är även en F5 och liknande beroende av el (batterier) och mer eller mindre känsliga för kallre väderlek.
Behåll F5!!

Beg.

Försökte sälja av min F100 i demoskick till butik i inbyte mot ny optik.
De kunde ge mig 1500:-

Då kan jag ju likagärna behålla den. Den är ju bra att ha.

6000 hade jag varit villig att betala om huset var i perfekt (AAA) skick.

Om jag nu var ute efter ett alltså...

(Tänker ca det samma om EOS1V HS i samma skick)

De är ju fortfarande ngr av världens abs bästa kameror!

MVH Niclas,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar