Annons

Nikon D70s

Produkter
(logga in för att koppla)

susIQ

Medlem
Kan någon hjälpa mig att förstå vad som hänt med min D70. Plötsligt fungerar inte bildvisningen. Monitorn är och förblir svart, utom när jag precis tagit en bild. Då syns texten "Markeringar" under bilden.
Det går alltså inte att köra playback.
Menyfunktionen funkar inte heller, eller också gör den det, men det syns inte i monitorn.
Jag kan därför inte ändra några inställningar.
Inte heller multiväljaren, eller playbackzoomen funkar.
Jag uppfattar det som att kameran låst sig på något sätt. Säkerligen finns det en liten knapp någonstanns som jag kommit åt av misstag...
Begriper någon något??
//Sus
 
Jag vet inte vad som hänt, tyvärr, men skulle nog pröva att ta ur batteriet en stund, och hoppas att någon slgs återställning sker när det sätts in igen. På min D50 finns en återställning till normalvärden med hjälp av ett dubbeltryck, finns det på D70?

Per.
 
Redan testat

Tack för ditt svar. Jag har redan testat att ta ut batteriet och trycka på återställsknapparna...
//Sus
 
Lösningen

Nix, den rörde jag aldrig. Tog helt enkelt med mig kameran till Faluns exellenta fotoaffär, Foto A-bild, och lät en av killarna där klia sig i huvudet ett tag. Det lutade starkt åt att jag var tvungen att skicka kameran på reparation, vilket hade inneburit katastrof. Jag ska nämligen göra ett bildjobb i Visby i helgen.
Med den vetskapen kliade sig herr A-bild ännu mer i huvudet och upptäckte tillslut att en knapp hade fastnat i intryckt läge och störde alla övriga funktioner.
Nu är knappen hjälpligt utpillad och livet leker igen. Så kan det gå!
Sus
 
Re: Lösningen

susIQ skrev:
Med den vetskapen kliade sig herr A-bild ännu mer i huvudet och upptäckte tillslut att en knapp hade fastnat i intryckt läge och störde alla övriga funktioner.
Nu är knappen hjälpligt utpillad och livet leker igen. Så kan det gå!
Sus

Va' trevligt! Och vilken knapp är det som du måste undvika att trycka in igen?

- Per.
 
Det var formateringsknappen. Nu när Menyn funkar igen så kan jag ju formattera via den istället.
//Sus
 
Strul med bildvisningen

Det har nått strul med min d70s, det är säkert nått superenkelt men jag har tappat bort instruktionsboken och behöver lite hjälp.

Det har funkat utmärkt fram till nu, men så plötsligt så har det blivigt nått strul.
Om jag laddar upp bilderna på datorn så kan jag sen inte se dom igen på kameran. 'Folder contains no image' står det i displayed. Men dom visas på datorn om jag pluggar in igen, så dom finns ju på kortet.
Vad har jag gjort, och vad ska jag göra för att se bilderna i kameran?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.